به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه
سعید سلیم ساسانی اشغال فضای کم، دسترسی آسان، نبود ترافیک بر سر راه مونوریل، رساندن مسافران به مقصد در زمان مناسب و به موقع، هزینه پایین نگهداری و تعمیر و کوتاه بودن مدت زمان ساخت را از جمله مزایای سیستم منوریل عنوان کرد.وی همچنین به ایمنی بالای سیستم منوریل اشاره کرد وگفت: منوریل هرگز از خط خارج نمی گردد و به علت اینکه در ارتفاع حرکت می کند هیچ گونه تصادفی با ترافیک سطحی نخواهد داشت.
ساسانی در ادامه به سازگاری سیستم ریلی منوریل با محیط اشاره کرد و افزود: به علت استفاده از انرژی الکتریکی منوریل آلودگی ندارد و به لحاظ اینکه روی چرخهای لاستیکی حرکت می کند آلودگی صوتی هم نخواهد داشت.
به گفته ساسانی استاندارد صدا در هوای آزاد 80 دسی بل است که صدای تولید شده توسط منوریل کمتر از 73 دسی بل می باشد.
مدیر عامل قطار شهری کرمانشاه در ادامه تعداد ایستگاه های در نظر گرفته شده برای منوریل کرمانشاه را 13 ایستگاه عنوان کرد و افزود: نوع ایستگاه ها در قطعه میانی جزیره ای (سکو وسط) و در قطعه شمالی سکو طرفین می باشد که طول هر ایستگاه 68 متر می باشد.
وی افزود: 19 قطار با داشتن 4 واگن که هر کدام از قطارها ظرفیت جابجایی 800 نفر را خواهند داشت برای سیستم ریلی منوریل کرمانشاه پیش بینی شده است.
به گفته ساسانی هر قطار مسیر میدان مسکن تا فردوسی را طی 22 دقیقه طی خواهد کرد.
وی پیشرفت کنونی پروژه را در بخش مهندسی36 درصد و در بخش اجرا 38/4 درصد اعلام کرد.
به گفته ساسانی عدم پیشرفت مناسب در بخش مهندسی به علت عدم تعیین تکلیف قطعه شمالی مسیر پروژه و وجود معارضاتی است که سازمان قطار شهری با میراث فرهنگی در محدوده شکارگاه خسرو پرویز دارد./س