مقاصد سوء در توطئه هاي عليه پيامبر (ص) را در پي عناد و دشمني بيگانگان و همچنين عدم شناخت آنها از شخصيت حضرت محمد (ص) به عنوان آغاز گر حركتي مذبوحانه بايد به وسيله ساخت انيميشن هاي اسلامي و مذهبي به تصوير بكشيم.

"محمد شمشمي"، تهيه كننده انيميشن "محمد امين" در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص ساخت انيميشن هاي مذهبي؛ گفت: در حال حاضر  انيميشن يكي از پرمخاطب ترين برنامه هاي تلويزيون براي اقشار مختلف جامعه در رده هاي گوناگون سني بخصوص كودكان ونوجوانان است و بايد با بهره گيري كامل از اين ظرفيت، مسائل و موضوعات مذهبي نيز با اين ساختار ارائه شود.
وي ادامه داد: با نگاهي گذرا و سنجشي سطحي در توليدات انيميشن ايراني، متاسفانه چيزي كمتر از ده درصد از برنامه ها به موضوعات مذهبي مي پردازد.
"شعشعي" عنوان كرد: زندگي حضرت محمد (ص) به قدري فراز و نشيب دارد كه تمام طول عمر ايشان قابليت پرداخت دارد اما از آن جهت كه بيشتر اتفاقات تاريخ ساز مسلمانان و دين اسلام پس از مبعوث شدن رسول الله (ص) رخ داده، بنابراين مناسب است تا به دوره بعد از بعثت ايشان پرداخته شود.
وي در خصوص ساخت انيميشن در وصف پيامر اسلام با توجه به توهين اخير، اظهار داشت: چون عناد و دشمني بيگانگاني كه هيچگونه شناختي از شخصيت حضرت محمد (ص)  ندارند، آغاز گر حركاتي مذبوحانه در جهت مخدوش كردن چهره آن بزرگوار است بنابراين بايد با هر وسيله اي اين توطئه را خنثي نمود كه توليد انيميشن در اين خصوص، ابزاري مفيد و كار ساز خواهد بود.
"شعشعي" دلايل كمبود انيميشن هاي مذهبي را اينگونه عنوان كرد: يكي از اركان توليد برنامه هاي انيميشن مذهبي، تحقيق گسترده و عميق در كنار نگارش متون فيلم نامه است كه اين امر از حوصله هنرمندان خارج است و به اين ترتيب به سوي توليدات سهل الوصل تر سوق داده مي شوند.
وي در خصوص تبليغات محدود در زمينه انيميشن، بيان كرد: هنر، صنعت انيميشن، پديده اي نوظهور  و جوان است كه نسبت به بقيه ي ساختارهاي برنامه هاي تصويري به نيروهاي متخصص بيشتري نياز دارد كه به تازگي مسئولان تلويزيون با آگاهي از اين مسئله به آن اهميت مي دهند و افتتاح شبكه پويا و تقويت مركز صبا، دليلي براي اين ادعا است.
شعشعي در خصوص استفاده از تصاوير جذاب و رنگ هاي خير كننده در انيميشن هاي مذهبي خاطر نشان كرد: خوشبختانه در سال هاي اخير روند توليد انيميشن در ايران روبه رشد است و اين فرآيند به خوبي در جدول پخش شبكه ها و در استوديوهاي توليد انيميشن سراسر كشور مشهود است.
گفتني است؛ مجموعه سه قسمتي "محمد امين" توسط "محمد شعشعي" توليد و پخش شده و ادامه آن در 13 قسمت 15 دقيقه اي، پس از نگارش و تصويب فيلمنامه، مرحله پيش توليد را مي گذراند و سري جديد "محمد امين2" با عنوان "پيامبر" توليد مي شود./ص
برچسب ها: انیمیشن ، پیامبر ، موهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار