نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی، با بیان تصویب قانون نظام مالیاتی بخش مسكن از سوی مجلس در سال 86، گفت: این قانون به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها و نبود بانك اطلاعاتی جامع، دچار مشكل شد احیای آن در بخش مسكن كشور ضروری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد  مجید جلیل سرقلعه افزود: اخذ مالیات خرید و فروش از املاكی كه قیمت آن از قیمت متوسط بازار بالاتر است باید به صورت تصاعدی صورت پذیرد و این مهم درآمدهای دولت را نیز افزایش می دهد.  

عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه احیای اخذ مالیات از واحدهای خالی از سكنه هزینه های نگهداری این واحدها را بالا برده و موجب عرضه این كالا و تعادل بازار می شود، افزود: اخذ این مالیات، به تعدیل قیمت در بازار مسكن كشور كمك می كند.

جلیل سرقلعه گفت: اخذ مالیات بر قیمت ملك نیز منجر به ثبات بازار و درآمد زایی پایدار برای شهرداری ها و در نهایت افزایش عرضه زمین و مسكن و كاهش قیمت آن می شود.

نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی افزود: اخذ مالیات از سوی دولت‌ با هدف كنترل سوداگری، تخصیص بهینه منابع و كسب درآمد صورت می‌‌گیرد و زمین و مسكن نیز به عنوان یكی از مهم‌ترین عوامل تولید در كنار كار و سرمایه از موضوعات مالیاتی دولت بوده است.

وی گفت: دولت‌ برای كنترل سوداگری موجود در بازار مسكن، تخصیص بهینه منابع زمین شهری و كسب درآمد به منظور ایجاد زیرساخت‌های شهری، اقدام به اخذ مالیات از این بازار می‌‌كند ./س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.