مدیر جهاد کشاورزی سمیرم اظهار داشت: سطح باغات سیب شهرستان سمیرم 36هزار هکتار می باشد که 22هزار هکتار آن بارده با ارقام سیب های رد و گلدن می باشد.

همّتعلی انصاری در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان در سمیرم با بیان اینکه برداشت سیب در این شهرستان از 25شهریورماه شروع شده است، از افزایش 30درصدی تولید سیب نسبت به سال گذشته در سمیرم خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال 350هزار تن سیب درختی از سطح باغات شهرستان سمیرم برداشت شود.

وی ادامه داد: از این میزان 70درصد سیب تولیدی درجه 1و 2 می باشد و 30 درصد مابقی درجه سه است که ضایعات سیب تولیدی در صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم تصرح کرد: 40 درصد سیب تولیدی سمیرم به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در زمان برداشت سیب یک میلیون و 500هزار نفر- روز کارگر در این شهرستان مشغول به کار هستند که علاوه بر اشتغال صد درصدی کارگران سمیرمی از سایر نقاط مختلف کشور از جمله سنندج، آذربایجان، چهار محال بختیاری و دیگر شهرها در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

انصاری با اشاره به خرید و فروش کیلویی600 تا800تومان سیب در بازار گفت: با توجه به اینکه تامین، توزیع و کنترل بازار از وظایف قانونی اداره صنعت، تجارت و معدن است درخواست می شود جهت فعّال کردن بازرگانان برای خرید محصول در زمان مناسب برداشت سیب اقدام نمایند./س

برچسب ها: اصفهان ، سمیرم ، برداشت ، سیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.