روزنامه لبناني السفير در پايگاه اينترنتي امروز خود در مقاله اي به قلم ضياء الكحلوت نوشت : «اسرائيل نتوانست کشتي همبستگي با مردم غزه را متوقف کند».

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه افزود کشتي سوئدي استيل بمنظور شکستن محاصره غزه بسوي اين باريکه در حرکت است. اين کشتي بعد از عبور از بندر ناپل ايتاليا ، انتظارميرود سه ماه آينده وارد غزه شود و به رغم مخالفتهاي شديد سياسي و ديپلماتيک اسرائيل اين رژيم نتوانست مانع از حرکت آن شود.

اين کشتي سوئدي ، حامل کمکهاي انسان دوستانه براي مردم محاصره شده غزه از جمله داروهاي ناياب و برخي وسايل آموزشي است . اين کشتي با توقف در تعدادي از بنادر اروپايي همبستگي با مردم محاصره شده غزه را افزايش داده است. شايان ذکر است اسرائيل از شش سال پيش تا کنون نوار غزه را محاصره کرده است و اين محاصره همچنان ادامه دارد.

اين در حالي است که اسرائيل تلاشهاي ديپلماتيک بسيار زيادي در اروپا  براي ممانعت از ورود اين کشتي به غزه داشته است اما تمام اين تلاشها با شکست روبرو شده است زيرا برخي از اين کشورها با نپذيرفتن درخواست اسرائيل از دخالت در منع اين کشتي پرهيز کردند.

تا به حال سه بار نيروي دريايي اسرائيل کشتي هاي حامل کمکهاي بشر دوستانه را مجبور کرده است تا به سمت بندر اشدود تغيير جهت دهند حتي حاميان مردم فلسطين را که سوار بر کشتي مرمره ترکيه بودند هدف قرار داد و 9 نفر از آنها را کشت تا مانع از رسيدن کشتي به نوار غزه شود.
سخنگوي حاميان فلسطيني اين کشتي مازن کحيل اظهار داشت اين کشتي که حامل کمکهاي پزشکي و مواد ساختماني و لوازم التحرير است ظرف دو هفته آينده به باريکه غزه مي رسد وي افزود : اين کشتي از 15 بندر جهان آمده است و 40 نفر از حاميان مردم فلسطين از 15 کشور را حمل مي کند.

وي همچنين تصريح کرد : 250 نماينده از پارلمانهاي اروپا با امضاي طوماري از اين کشتي حمايت کردند و در صورتي که اين کشتي با مشکلي مواجه شود براي حل آن اعلام آمادگي کرده اند .

وي ادامه داد : اظهارات رسمي که در بنادر اروپايي در حمايت از اين کشتي ايراد شده است بيانگر موضع آنان در شکست محاصره غزه است اما وي تجاوز اسرائيل به کشتي را بعيد ندانست زيرا تجاوز را عادت آنان برشمرد اما با وجود آن تلاشهاي بين المللي براي شکستن محاصره غزه متوقف نخواهد شد.

از سوي ديگر علي النزلي سخنگوي کميته مردمي مبارزه با محاصره غزه گفت : حرکت اين کشتي به سمت غزه دليلي روشن بر شکست اسرائيل در تحريف افکار عمومي است.

النزلي تصريح کرد: جبهه جهاني گسترده اي براي حمايت از مردم فلسطين در کنار اين ملت ايستاده است و اين جبهه که به رهبري نمايندگان پارلمانها و مخالفان محاصره غزه است مي تواند جامعه بين المللي را به سمت برداشتن محاصره از غزه و پايان دادن به رنج مردم فلسطين تشويق کند .

وي همچنين تاکيد کرد :‌ محاصره غزه و حمايت از مردم فلسطين باعث انزواي اسرائيل شده ، و اين رژيم را هميشه در معرض اتهام قرار داده است.
برچسب ها: اسرائیل ، کشتی ، غزه ، توقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار