سياستهاي دولت حزب عدالت و توسعه در ترکيه بخصوص موضعگيريهاي آن عليه سوريه به عنوان مجري سياستهاي آمريکا، ترکيه را به لبه پرتگاه مي کشاند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ، دولت ترکيه همچنان به اجراي برنامه هاي غرب در منطقه ادامه مي دهد و ائتلافهاي خود را براساس اصول طايفه اي و نژادي پايه ريزي مي کند. اعتراضات مردمي و سياسي عليه دولت حزب عدالت و ترکيه حاکم بر اين کشور افزايش يافته است و تظاهرات در شهرهاي مختلف اين کشور از نشانه هاي اين اعتراضات است.

در گزارشي در اين باره آمده است: دولت ترکيه که به حمايت از تروريسم ادامه مي دهد با سياستهايي که در پيش گرفته است به سمت لبه پرتگاه پيش مي رود و از سوي ديگر همه افق ها به روي اهداف و آرمانهاي آن بسته شده است. اين امر آثاري را در داخل ترکيه برجاي گذاشته است به گونه اي که مردم اين کشور و اقتصاد آن بهاي سياست هاي دولت خود را مي پردازند.

در ادامه گزارش آمده است: رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه پس از شکست طرح هاي خود از تلاش براي کشاندن پاي ارتش اين کشور به ماجراي گلوله خمپاره اي که عوامل وي از مرزها شليک کردند و به کشته شدن پنج شهروند ترک منجر شد، خودداري نکرد و جار و جنجال به راه انداخت و تهديد به دخالت ناتو در اين مسئله کرد.

در ادامه گزارش آمده است: روزنامه يورت چاپ ترکيه نوشت ترکيه گلوله هاي خمپاره را براي گروه موسوم به ارتش آزاد به سوريه ارسال کرده است. اين روزنامه افزود اين گلوله ها از انبارهاي ناتو آورده شده اند و از نوع خمپاره هايي که سوريه از آنها استفاده مي کنند نيستند.

اين روزنامه همچنين دولت اردوغان را متهم کرد ترکيه را به سوي جنگي پيش مي برد که منطقه را به آشوب خواهد کشاند.

در همين حال روزنامه جمهوريت چاپ ترکيه نوشت تاثيرپذيري ترکيه از حوادث سوريه گريزناپذير است و اردوغان ماموريت اجراي سياستهاي آمريکا در منطقه و سوريه را بر عهده گرفته است و عواقب مادي و سياسي اين سياست را نيز متحمل مي شود حال آنکه اين عواقب نگراني هايي را براي همه ترکها به وجود آورده است زيرا بي توجهي دولت طايفه گراي ترکيه به گروه هاي قومي و نژادي در اين کشور عواقبي در پي خواهد داشت که به امنيت و اقتصاد محدود نمي شود بلکه وحدت ترکيه و موجوديت سياسي آن را نيز در بر مي گيرد.

برچسب ها: اردوغان ، ترکیه ، آمریکا ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار