سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی گفت:سال آینده اولین دوره پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در دانشگاه جامع راه اندازی خواهد شد که مشهد با توجه به تعداد مرکز بیشتر می تواند در این امر پیشرو باشد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمود رضایی رکن آبادی در نشست خبری که به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد، افزود:امسال برای اولین بار دو رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در دو مرکز مشهد راه اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه جامع در راستای کاربردی کردن مهارت در دانش آموختگان خود فعالیت می کند،بیان کرد:پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد از بین شاغلین صورت می گیرد.

رضایی رکن آبادی خاطر نشان کرد: از سال تحصیلی جدید برای عملی کردن نظام مهارتی در دانشگاه جامع واحد کاربینی پیش بینی شده است که از کارآموزی کاربردی تر و عمیق تر است.

رضایی با اعلام اینکه 5/4 درصد کل دانشجویان کشور در دانشگاه جامع مشغول به تحصیل اند گفت:این آمار در خراسان رضوی 10 درصد است شامل 45000 دانشجو در 60 مرکز استان که سهم مشهد از این تعداد 45 مرکز و بقیه 15 مرکز مربوط به شهرستان های استان خراسان رضوی است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی همچینین افزود: سال گذشته حدود 5000 دانشجو از دانشگاه جامع استان فارغ التحصیل که از این تعداد 65 درصد جذب محیط های کاری شدند.

چهارشنبه مصادف با 19 مهر پنجمین جشنواره ملی علمی کاربردی در محل سالن همایش های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در تهران با حضور کل مراکز علمی کاربردی کشور برگزار می شود که در این مراسم از دو مرکز نمونه منتخب از خراسان رضوی ؛مرکز جهاد دانشگاهی و جهاد کشاورزی نیز تقدیر خواهد شد.  /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.