كاهش فشار خون، كاهش وزن، كاهش چربی بدن و كاهش بیماری های قلبی و عروقی ازجمله فواید ورزش برای افراد دیابتی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان سوپروایزر آموزشی بیمارستان بوعلی سینا خرمدره گفت : ورزش دركاهش قند خون حین ورزش و پس از ورزش، افزایش تاثیر انسولین در بدن و افزایش پاسخگویی بدن به انسولین مفید است.

خادم با توصیه بر اینكه افراد دیابتی در طول هفته 150 دقیقه 'حداقل در 3روز' ورزش و فعالیت جسمی داشته باشند، افزود: به رغم وجود این فواید، ورزش مشكلاتی را نیز برای افراد مبتلا به دیابت ایجاد می كند و از جمله این مشكلات اینكه افراد مبتلا به دیابت نوع 1 در حین ورزش كردن مستعد كاهش قند خون یا افزایش قندخون هستند.

وی یادآورشد: افراد مبتلا به دیابت نوع 1 باید قبل و بعد از ورزش كردن قند خون خود را كنترل كنند و درصورتی كه قند خون بیشتر از 250 میلی گرم در دسی لیتر باشد باید ورزش را به تاخیر انداخت.

سوپروایزر آموزشی بیمارستان بوعلی سینا خرمدره ادامه داد: اگر قند خون كمتر از 100 میلی گرم در دسی لیتر باشد باید قبل از ورزش غذای كربوئیدرات دار مصرف كرد و با كنترل قند خون حین ورزش در صورت نیاز غذای حاوی كربو ئیدرات مصرف كرد.

خادم تصریح كرد: همچنین مقدار انسولین را قبل از ورزش باید كم كرد و انسولین را در نقطه ای از بدن تزریق كرد كه در ورزش فعال نیست و بر حسب شدت و مدت زمان ورزش تا 24 ساعت پس از ورزش مصرف غذا را باید افزایش داد.

وی خاطرنشان کرد: در افراد دیابتی نوع 2 كاهش قند خون ناشی از ورزش شیوع كمتری دارد اما احتمال كاهش قند خون وجود دارد كه باید به آن توجه شود./س

برچسب ها: فواید ، ورزش ، دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.