معاون سازمان استان و مديریت جهاد کشاورزي شهرستان نيشابور گفت: : 700 هکتار از مزارع شهرستان نيشابور به کشت سبزي اختصاص دارد که سالانه بيش از 14 هزار تن انواع سبزي برگي و غده‌اي توليد می‌شود..

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران در نیشابور محمد علی فرهمند یادآور شد: در حال حاضر 70 درصد از سبزي مصرفي شهروندان مشهد از مزارع نيشابور تامين مي‌شود.

وی اضافه کرد: سبزي‌کاران نيشابور به‌دليل استفاده از آب سالم، وجود خاک مرغوب، بهره‌گيري از کودهاي ريزمغذي و ارگانيک با کيفيت‌ترين سبزي در سطح کشور را تولید می‌کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی نیشابور نیز در این زمینه افزود: به منظور حمایت از سبزی کاران نیشابور بازديدي توسط مديرکل دفتر سبزي، گياهان دارويي و زينتي وزارت جهاد کشاورزي، از مزارع و انبارهاي سبزي این شهرستان صورت گرفت.

سيدغلام‌رضا نبوي‌نامقي افزود: بعضي از خواسته‌هاي کشاورزان و مسئولان جهاد کشاورزي شهرستان مبني بر اجراي طرح‌هاي لوله‌گذاري، پوشش انهار، اجراي طرح‌هاي مکانيزاسيون، طرح فنس‌کشي مزارع و ساير تسهيلات سالم‌سازي مزارع سبزي و صيفي بررسي و مقرر شد ضمن حمايت‌هاي همه جانبه، پيگيري لازم برای نيازهاي ضروري کشاورزان شاغل در اين بخش صورت پذيرد. /س

برچسب ها: سالانه ، سبزی ، نیشابور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.