رسانه اي همانند تلويزيون به دليل كاركردهاي بالا و گستردگي تاثير بسزايي بر روي اجتماعي شدن كودكان دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران صبح روز دوشنبه 17 مهر برنامه "صبح بخير ايران" به مناسب هفته ملي كودك كه به ياد آوري برنامه هاي كودك و نوجوان سال هاي گذشته پرداخت و به همين مناسبت از تهيه كنندگان برنامه هاي پرمخاطب كودك و نوجوان دعوت به عمل آورد.
پروين شمشكي تهيه كننده، مهناز آذين تهيه كننده و لادن رضاجويي مجري سابق برنامه كودك از مهمانان امروز صبح بخير ايران بودند.
شمشكي با حضور در برنامه صبح بخير ايران به معرفي برنامه هاي خود در طول مسابقه كاري اش اشاره كرد و گفت: برنامه كلاه قرمزي، بچه ها مواظب باشيد، الستون ولستون، مسابقه هاي علمي، برنامه هاي ورزشي، مسابقه هشيار و بيدار، مثل زندگي، بيست و.. از جمله كارهايي بود كه براي كودك و نوجوان تهيه كردم كه در آن زمان بسيار پرمخاطب و تاثيرگذار بود.
وي دليل انتخاب كارهاي خود در زمينه كودك و نوجوان را اينگونه عنوان كرد: زماني كه تصميم به شركت در شغل استخدامي صدا و سيما براي تهيه كنندگي گرفتم در دوره آموزشي كلاس ها با اين حرفه بيشتر آشنا شدم.
شمشكي ادامه داد: در زمان برگزاري كلاسها آموختم كه بايد كاري تاثيرگذار ارائه دهم و چون افراد بزرگسال ازحيث شخصيتي و تحصيلي فرم گرفتند نياز به آموزشي ندارند و به همين جهت كار كودك و نوجوان را آغاز كردم تا بتوانم با كارم از لحاظ آموزشي و تربيتي بر روي آنها تاثيرگذار باشم.
وي تصريح كرد: من عاشق اين قشر سني شدم و در اين 38 سال خدمتم با علاقه بسيار فقط براي خردسال، كودك و نوجوان فعاليت كردم.
شمشكي اظهار داشت: زماني كه بازخورد و تاثير كار خود را بر روي مخاطبان مشاهده مي‌كردم از نتيجه كار خودم لذت مي‌بردم.
وي در خصوص نقش رسانه در اجتماعي شدن كودك اظهار داشت: به طور قطع رسانه اي مانند تلويزيون وسيع، گسترده و تاثيرگذار است ولي تمامي نقاط مثبت و منفي از اين رسانه منتقل نمي شود و خانواده و مدرسه هم در اين زمينه دخيل هستند.
شمشكي خاطرنشان كرد: اگر تهيه كنندگان با هدف اجتماعي شدن كودك برنامه مي سازند بايد برنامه با آن هدف منطبق باشد.
مهناز آذين مهمان برنامه ضمن معرفي كارهاي خود در زمينه كودك و نوجوان گفت: صبح بخير كوچولو، شب بخير كوچولو، شهر بستني ها، بچه ها بچه ها، كلاس اولي ها، حسني، بپر بابا، قصه هاي پسر و پدر و .. از برنامه  هايي بود كه در زمينه كودك و نوجوان تهيه كردم و بازخورد و تاثير بسزايي داشت.
وي افزود: كارشناسي ارشد و روانشناسي تربيتي دارم و زماني كه وارد صدا و سيما شدم به خاطر اينكه كودك درونم فعال بود مخاطب كودك را انتخاب كردم.
لادن رضاجويي مجري مسابقه برنامه كودك با حضور در برنامه گفت: اولين تجربه كاري من به صورت حرفه اي به عنوان مجري برنامه شهر بستني ها بود.
وي ادامه داد: با اين وجود كه بعد از آن در  تئاتر و برنامه هاي بزرگسال فعاليت داشتم و زمان زيادي از نمايش شهر بستني ها مي گذرد ولي در محافل عمومي تمامي مردم من را با خانم بهار مي شناسند و حال بستني ها را از من مي‌پرسند و به من ابراز علاقه مي كنند.
رضاجويي ادامه داد: كار براي بزرگسال تجربه خوبي است ولي هيچ زماني لذت كار در برنامه هاي كودك با برنامه هاي بزرگسال قابل مقايسه نيست./ي2
برچسب ها: شمشکی ، تهیه کننده ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار