کارگردان سریال پشت کوه‌های بلند و روزی روزگاری گفت: به نظر من مشکل اصلی آثار سینمای کودک و نوجوان ایران این است که تولیدات ما بیش از آنچه برای کودکان باشند، راجع به کودکان هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان امرالله احمدجو با اشاره به برگزاری این جشنواره در شهر اصفهان اظهار داشت: به هر حال جشنواره‌ها با اهداف مشخصی تعیین می‌شوند و برگزارکنندگان این جشنواره‌ها باید به دنبال این باشند که اهداف خود را در طول جشنواره دنبال کنند.

وی ادامه داد: نیازهای کودکان باید در جشنواره فیلم کودک و نوجوان مورد توجه قرار گیرد و این نیازها باید در برنامه‌های جنبی جشنواره گنجانده شود.

این کارگردان اصفهانی بیان داشت: من اولین تجربه فیلم‌سازی‌ام را در فیلم کودک و نوجوان و برنامه‌ای به زبان آذری با عنوان شکوفه‌ها برای شبکه استان آذربایجان غربی ساختم و این فیلم به شدت مورد استقبال کودکان و مردم این استان قرار گرفت به طوریکه زمان پخش این فیلم بسیاری از خیابان‌های شهر به حالت تعطیلی کشیده می‌شد.

وی در مورد ساخته‌های سال‌های اخیر سینمای کودک و نوجوان ایران بیان داشت: باید بگویم من عمده تولیداتی که در زمینه کودک و نوجوان ساخته می‌شود را مشاهده کردم و متوجه شدم که ضعف اصلی این آثار این است که تولیدات ما بیش از آنچه برای کودکان باشند، راجع به کودکان هستند و این ضعف اصلی آنهاست.

احمدجو بیان داشت: باید بگویم نیاز جشنواره‌ای پرطرفدار همچون جشنواره فیلم کودک این است که تولیدات این جشنواره با مردم ارتباط برقرار کرده و ساخت برنامه برای کودکان را در دستور کار خود قرار دهد./س

برچسب ها: اصفهان ، جشنواره ، فیلم ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.