معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: 5 مرکز در 6 ماهه نخست امسال درشهرهای مختلف خراسان شمالی دارای چارت تشکیلاتی شدند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، کورش پرند با اعلام این خبر بیان گفت:با توجه به تصویب و ابلاغ نظام، آموزش مهارت و فناوری در آبان ماه سال گذشته از سوی هیأت محترم وزیران با هدف ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه آموزش های مهارتی،سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اقدام به دریافت چارت تشکیلاتی برای مراکز آموزشی خود نموده است.

وی افزود:در همین راستا مرکز شماره 4 اسفراین، مرکز شماره 5 جاجرم، مرکز شماره 6 مانه و سملقان،مرکز شماره 7 فاروج و مرکز شماره 8 تخصصی بجنورد، پنج مرکز استان خراسان شمالی هستند که تا پایان سال 1390، فاقد چارت تشکیلاتی بودند و در شش ماهه نخست امسال دارای چارت تشکیلاتی شده اند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای اظهار داشت:هویت بخشی به مراکز،ارتقای امنیت شغلی و وضعیت استخدامی کارکنان مراکز، افزایش تضمین نگهداری اموال و تجهیزات مراکز،پیش بینی و اختصاص ردیف بودجه ای خاص به مراکز،از جمله نتایج و ثمرات چارت دار کردن مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور است.

کورش پرند،با اعلام این خبر گفت:ایجاد چارت سازمانی این مراکز که دریافت مجوز آن طی جلسات متعدد با معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری و پیگیری های بعمل آمده صورت گرفت،منجر به اخذ حدود 35 پست سازمانی در مراکز مختلف این استان،با عناوین مربی،رییس مرکز،کارشناس سنجش و ارزشیابی مهارت،حسابدار و امین اموال و کارپرداز و مسؤل خدمات مرکز گردید.

وی تصریح کرد:مرکز شماره 4 اسفراین از سال 1387،مرکز شماره 5 جاجرم و مرکز شماره 6 مانه و سملقان از سال 1388 تاکنون تأسیس گردیده و فاقد چارت تشکیلاتی سازمانی بودند و پس از این اقدام دارای چارت گردیدند. دو مرکز دیگر در شش ماهه نخست امسال تأسیس شده اند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود:حدود 25 کارگاه آموزشی در رشته های:اتومکانیک، برق،برق خودرو،تأسیسات، جوشکاری،نقشه کشی و رایانه،لوازم خانگی،کشاورزی،عمران،دیزل،پنل های خورشیدی،الکترونیک،نقشه برداری و اینترنت در این پنج مرکز دایر می باشند.

وی افزود:ظرفیت آموزشی این کارگاه ها حدود 900هزار نفر- ساعت در سال می باشد که در تعداد 100عنوان حرفه آموزشی مشغول به مهارت آموزی می باشند.

کورش پرند در خاتمه افزود:مساحت زیر بنای آموزشی و اداری این پنج مرکز بالغ بر 9 هزار متر مربع می باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.