ریل‌گذاری پروژه انتقال مسیر راه‌آهن به زیرزمین در مناطق 17 و 18 تهران، امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ؛ در مراسم ريل گذاري پروژه انتقال مسير راه آهن به زير زمين عبدالعلی صاحب محمدی مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: 40 کیلومتر خط آهن در قالب 4 خط 10 کیلومتری (2 خط رفت و 2 خط برگشت)، توسط پیمانکاران ایرانی در تونل زیرزمینی راه آهن در مناطق 17 و 18 تهران ساخته می‌شود.

وي با بیان اینکه عملیات ریل‌گذاری در 10 کیلومتر تونل مذکور، حداکثر چهار ماه به طول می‌انجامد، تصریح کرد: همچنین از ماه آینده اجرای تأسیسات و تجهیز تونل رسماً توسط پیمانکار انتخاب شده، آغاز می‌شود.

مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه عملیات بالای تونل و آزادسازی قسمتی از این منطقه قابل توجه است، اظهار داشت: پس از به زیرزمین رفتن خط آهن تهران ـ تبریز در مناطق 17 و 18 تهران، 30 هکتار زمین استحصال می‌شود و منطقه‌ای که منشأ ناهنجاری‌های اجتماعی بود با اتمام این پروژه به منطقه‌ای سالم برای گذراندن اوقات فراغت با منازل شهری زیبا تبدیل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 4 کیلومتر پارکینگ در طول مسیر تونل استحصال می‌شود، اضافه کرد: طراحی زیبای 30 هکتار اراضی استحصال‌شده با نگاه تأمین نیازهای شهری شهروندان در مناطق 17 و 18 انجام می‌شود.

مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: ظرف یک سال اخیر در 12 کارگاه این پروژه، 24 ساعته فعال بوده‌ایم.

در ادامه این مراسم همچنین فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به عنوان پیمانکار این پروژه، اظهار داشت: این تونل زیرزمینی ریلی بزرگترین پروژه‌ای است که قرارگاه خاتم‌الانبیاء در تهران اجرا می‌کند.

مظفری با اشاره به مزایای بسیار زیاد اجرای این پروژه، تصریح کرد: در مراحل ساخت با معارضان فراوانی مواجه بودیم که با همکاری دولت و معارضان، موانع پیش روی احداث 10 کیلومتر تونل برطرف شد. /عب

برچسب ها: ریل گذاری ، راه آهن ، قطار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار