فرمانده دانشگاه جنگ گفت: امروز به علوم روز مجهز شده‌، استاد سازي و کادر سازي کرده‌ايم و الحمدالله اکنون هيئت علمي دافوس بيش از 60 نفر هستند.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، امير سرتيپ وليوند فرمانده دانشگاه دافوس(ستاد فرماندهي آجا) در مراسم گراميداشت هفتاد وهفتمين سالگرد تاسيس اين دانشگاه که صبح امروز در سالن همايش‌ها برگزار شد با بيان اين که اين مکان، مکان مقدسي است که از بدو تاسيس خود تقدس خود را تا کنون حفظ کرده است، اظهار داشت: در دوران هفتاد و هفت ساله دافوس فرار و نشيب‌هاي زيادي را تجربه کرده و مردان بزرگي در اين مکان آموزش ديده‌اند و رشادت‌هاي بزرگي را در صحنه‌هاي مختلف به خصوص در جنگ دفاع مقدس انجام داده‌اند.

وي با بيان اين که دافوس، سه الي چهار ماه پس از دانشگاه تهران تاسيس شد، اظهار داشت: مردان بزرگي دافوس را به جايگاه عظيمي رسانده‌اند؛ حتي جنگ‌هاي جهاني هم مانع رشد و پيشرفت دافوس نشد و حتي تغيير ساختارها در اين دانشگاه در جهت شکوفايي و رشد دافوس بوده است.

فرمانده دانشگاه جنگ با اعلام اين که از سال 1314 تا کنون 9 هزار و 640 نفر فارغ‌التحصيل داشته‌ايم،  افزود: از سال 1314 تا پيروزي انقلاب 4 هزار و 320 فارغ التحصيل و پس از پيروزي انقلاب تا کنون 5 هزار و 307 هزار نفر فارغ‌التحصيل داشته‌ايم که بسياري از فارغ‌التحصيلان نيز در نبردهاي مختلف و به خصوص جنگ هشت ساله دفاع مقدس به شهادت رسيده‌اند.

وليوند اضافه کرد: در طي اين سال‌ها کارهاي زيادي انجام داديم و پس از پيروزي انقلاب اسلامي سعي کرده‌ايم امانت دار خوبي بوده و دافوس را به نفراتي که شايسته و ارجمند هستند بسپاريم.

فرمانده دانشگاه جنگ با  اشاره به تغييرات بنيادي در طي چند سال اخير در دانشگاه دافوس اظهار داشت: امروز به علوم روز مجهز شده‌، استاد سازي و کادر سازي کرده‌ايم و الحمدالله اکنون هيئت علمي دافوس بيش از 60 نفر هستند.

وي در پايان خاطر نشان کرد: دانشجويان دانشگاه دافوس در رزمايش‌هاي نيروهاي مسلح نقش‌هاي محوري دارند و تعاملات خوبي را به خصوص با نيروهاي چهارگانه ارتش داريم.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: جنگ ، دفاع ، مقدس ، دانشگاه ، دافوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار