وکيل يک پزشک بحريني مي‌گويد، موکلش که به علت درمان مجروحان تظاهرات ضد رژيم در اين کشور حاشيه خليج فارس به زندان محکوم شده بود، آزاد شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، وکيل پزشک بحرینی افزود، محمد اصغر، موکل وي براي گذراندن دوره پيش از آغاز محکوميتش آزاد شد.

آزادي اين پزشک بحريني ۵ روز پس از آن صورت گرفت که وي و ۵ همکارش به جرم مداواي مجروحان شرکت کننده در اعتراضات ضد دولتي سال گذشته محکوم شدند.

پزشکان متهم روز سه شنبه (۱۱ مهر) يک روز پس از برگزاري جلسه محاکمه از سوي دادگاه استيناف که عالي‌ترين دادگاه اين کشور محسوب می‎شود، زنداني شدند. آن‌ها از جمله ۲۰ پزشک و پرستاري بودند که در خيزش مردمي علیه رژيم آل خليفه در منامه به فعاليت مشغول بودند.

مقام‌هاي بحريني پزشکان متهم شده را به استفاده از بيمارستان‌ها براي فعاليت‌هاي ضد دولتي، در اختيار داشتن سلاح و سرقت تجهيزات پزشکي متهم کردند؛ ادعاهايي که از سوي متهمان تکذيب شده است. اعضاي اين کادر پزشکي مي‌گويند دولت منامه صرفا به علت مداواي شرکت‌کنندگان در تظاهرات‌هاي ضد رژيم آن‌ها را مجازات مي‌کند.

معترضان ضد دولتي از اواسط فوريه ۲۰۱۱ با برگزاري تظاهرات منظم در خيابان‌هاي بحرين، کناره گيري خاندان آل خليفه از قدرت را خواستار شده‌اند.

نيروهاي عربستان سعودي و امارات متحده عربي ۱۴ مارس ۲۰۱۱ براي کمک به دولت منامه در سرکوب معترضان به بحرين اعزام شدند.

به گفته منابع محلي، در سرکوب معترضان بحريني تاکنون ده‌ها نفر از مردم کشته و صدها نفر ديگر نيز دستگير شده‌اند.

سازمان «پزشکان مدافع حقوق بشر» مي‌گويد پزشکان و پرستاران بحريني به علت داشتن «مدارکي که از جنايات مقام‌ها، نيروهاي امنيتي و پليس ضد شورش این کشور در سرکوب معترضان ضد دولتي حکايت مي‌کند» بازداشت، شکنجه و حتي ناپديد شده‌اند.

در گزارشي که «کميسيون مستقل تحقيقات بحرين» نوامبر ۲۰۱۱ منتشر کرد با اشاره به توسل رژيم آل خليفه به خشونت در عملیات سرکوب‌گرانه خود، منامه به شکنجه فعالان سياسي، سياست‌مداران و معترضان نيز متهم شده است.

برچسب ها: بحرین ، آزادی ، پزشک ، فعال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار