مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش با اشاره به تولید بیش از 150 هزار تن محصول کشاورزی در این شهرستان طی هر سال بیان کرد: ارزش اقتصادی تولیدات کشاورزی و دامی در شهرستان خاش افزون بر 350 میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، امان الله طوقی بیان کرد: شهرستان خاش یکی از قطب های مهم کشاورزی در استان به شمار می رود و با توجه به تنوع آب و هوایی و اقلیم بسیار مناسب به رنگین کمان تولیدات کشاورزی تبدیل شده است.
 وی تصریح کرد: در سالجای علیرغم کمبود بارندگی و کاهش منابع آبی مدیریت صحیح استفاد از منابع آبی موجب شد تا سطح زیر کشت محصولات باغی و زراعی نسبت به سال گذشته افزایش یابد و دراین راستا اجرای طرح‌ها و سیستم های نوین آبیاری به افزایش سطح زیر کشت و تولید محصولات کیفی و افزایش تولید کمک نمود .
 وی اجرای بالای یک هزار هکتار سیستم آبیاری تحت فشار، لوله گذاری در اراضی کشاورزی به طول 170 هزار متر مربع، تجهیز و نوسازی 850 هکتار از اراضی، احداث 30 کیلومتر جاده دسترسی به مزارع، احداث 105 کیلومتر کانال آبیاری عمومی، پوشش 115 کیلومتر انهار سنتی و اجرای سیستم آبیاری به میزان 692 هکتار را از اقدامات مهم حمایتی دولت از کشاورزان منطقه برشمرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش اظهارداشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 180 طرح به کارگروه توسعه بخش کشاورزی معرفی شده وبالای یکصد هکتار از زمین نیز به متقاضیان واجد شرایط واگذار گردیده است.وی افزود: با حمایتهای دولت امسال درکنار افزایش ظرفیت ایجاد واحدهای گلخانه ای وحمایت از دانش آموختگان بخش کشاورزی و شرکت‌های تعاونی کشاورزی مهر به بالابردن سطح زیر کشت محصولات با استفاده از فناوری های نوین آبیاری و افزایش تولید و عرضه محصولات و بالابردن صادرات محصولات تولیدی به ویژه محصولات خرما وپسته کمک خواهیم نمود. /س

برچسب ها: خاش ، رنگینکمان ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.