دیمیتری مدودف و محمود احمدی نژاد در گفتگوی تلفنی، موضوعات تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی خزر؛ برنامه هسته ای ایران و تحولات منطقه ای خاورمیانه به ویژه سوریه را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، دیمیتری مدودف و محمود احمدی نژاد در گفتگوی تلفنی، موضوعات تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی خزر؛ برنامه هسته ای ایران و تحولات منطقه ای خاورمیانه به ویژه سوریه را بررسی کردند.

روساي جمهور دو كشور در این گفتگو درباره تحولات خاورمیانه تاكيدکردند: حل مسائل منطقه از جمله اوضاع سوریه فقط از روش‌های سیاسی و گفتگوی همه طرف ها امکان پذیر است.

همچنين دو رييس جمهور خاطرنشان كردند: از تلاش در چارچوب سازمان ملل، سازمان های منطقه ای و سایر سازمان های بین المللی برای رسیدن به این هدف حمایت می کنند.

مدودف همچنین از ارزیابی مثبت ایران درباره طرح پیشنهادی روسیه با هدف از سرگیری مذاکرات ایران و گروه 1+5 موسوم به طرح گام به گام ابراز خشنودي کرد و دو طرف توافق کردند: رایزینی ها درباره این موضوع ادامه یابد.

دو طرف همچنین حمایت خود را در زمینه فعال سازی تلاش ها درباره تدوین رژیم حقوقی دریای خزر اعلام کردند.

احمدی نژاد و مدودف همچنین بر اهمیت تحقق توافقات حاصل شده در سومین نشست سران پنج کشور ساحلی دریای خزر در باکو تاکید کردند.

/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار