الميادين از گسترش محبوبيت گروه هاي اسلام خواه در کويت خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه الميادين، اوضاع سياسي در کويت همچنان بي ثبات گزارش مي شود. هم اکنون  گروه هاي اسلام خواه شعار «امير بمانيد، اما دولت را به ما واگذار کنيد» را سر داده اند.

ثائر غندور گزارشگر اين شبکه با تهيه گزارشي در اين باره تصريح کرد: در بيست و چهارم فوريه امسال گروه هاي اسلام خواه در انتخابات پارلمان پيروزي گسترده اي را به دست آوردند و بر اثر اين نتايج اسلام خواهان توانستند از پنجاه کرسي پارلمان سي و پنج کرسي را  کسب کنند.
 
اسلام خواهان به سه گروه جنبش سلفي، اخوان المسلمين و گروه شيعي، که طرفدار دولت به شمار مي رود، تقسيم شدند.

اين سه گروه توانستند محبوبيت مردمي را به دست بياورند. در مقابل گروه هاي طرفدار دولت پايدار مانده اند، اما محبوبيتشان کاهش يافته است.

گزارشگر اين شبکه در ادامه افزود: در حالي که قانون اساسي کويت به تشکيل احزاب سياسي اجازه نمي دهد، اما فراکسيونهاي سياسي در پارلمان راي نيروهاي سياسي را بيان و نقش عميق قبايل را منعکس مي کنند. اين قبايل به گروه هاي سلفي و اخوان المسلمين نزديک هستند.

گزارشگر اين شبکه با اشاره به اينکه گروه هاي مخالف، ليبرال و نيروهاي سياسي ديگر توافق نظر دارند که نبايد در حوزه هاي انتخاباتي دست برد، زيرا اين مسئله بر نتايج انتخابات تاثير مي گذارد، تصريح کرد: در همين حال برخي از گروه هاي سلفي براي مشارکت در قوه اجرايي شعار«امير بمانيد ولي دولت را به ما واگذار کنيد» را سر دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار