فرماندار كلات با اشاره به این که این شهرستان پیشرو در توليد محصولات ارگانيك است افزود: ظرفيت تاسيس دبيرخانه كشوري كشت ارگانيك در كلات وجود دارد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  مشهد   محمد رضا قره خاني در نشست مشترك با اتحاديه تعاوني هاي روستايي، جهاد كشاورزي مجريان توسعه كشت ارگانيك در شهرستان افزود: تلاش های صورت گرفته در اين حوزه آن چنان وسيع و رو به فزوني است كه مي توان از كلات به عنوان يكي از شهرستان هاي داراي ظرفيت ايجاد دبيرخانه دائمي كشت ارگانيك كشور نام برد.

وي با اشاره به تنوع محصولات كشاورزي و دامي اين شهرستان تاكيد كرد: در تلاشيم با برنامه اي مدون، توليد اين محصولات را يكي پس از ديگري وارد مرحله اجرايي نماييم.

به گفته وي در حال حاضر براي توليداتي مانند ماهي قزل آلا ، عسل و پسته جنگلي اين هدف گذاري صورت گرفته است.

فرماندار كلات اظهارکرد: تسريع در خريد محصولات كشاورزان عضو طرح توسعه كشت ارگانيك و ارائه برخي ملزومات توليد كرم هاي ورمي كمپوست به شكل رايگان از جمله تدابير انديشيده شده براي افزايش گرايش فعالان بخش كشاورزي به كاهش استفاده از سموم مي باشد.

یادآوری می شود: پيش از اين روستاي بابا رمضان از توابع بخش مركزي كلات موفق به دريافت گواهينامه ارگانيك بين المللی شده است و دارندگان اين گواهينامه مي توانند محصولات تاييدشده را با كد ارگانيك به ساير كشورها به ويژه اتحاديه اروپا صادر كنند. /س

برچسب ها: کلات ، منطقه ، ارگانیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.