مدیر کل صدا و سیمای خراسان‌رضوی گفت: تبیین عقبه تئوریک نهاد رسانه، مسئولیت اصلی حوزه علمیه است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، ، حجت‌الاسلام نهاوندی در نشست تخصصی ضرورت تعامل حوزه علمیه و رسانه ملی اظهار کرد: کاوش نسبت دین و رسانه به معنی کلان خود، امری است که امروز به دلیل گسترش بخش‌های تئوری‌سازی و فناوری رسانه در بخش‌های مختلف بحث می‌شود و قبلاً در غرب مطرح شده است.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان‌رضوی گفت: رسانه فرهنگ جامعه را می‌سازد و این امر عهده‌دار تعاملی در رسیدن به این مباحث است.

وی با تأکید بر اینکه بعد از انقلاب اسلامی، این موضوع شکل دیگری پیدا کرده و مباحث مهمی مثل ماهواره نیاز به اقدامات ویژه‌ای دارد، گفت: برخی نظریه‌پردازان در موضوع رویکرد دین و رسانه قائل به این هستند که دین مأموریت رسانه نیست و زایش رسانه با اندیشه‌های غربی شکل گرفته است و به سوی اباحه‌گری در جامعه، لذت‌طلبی و مصرف‌گرایی میل دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر چه رسانه زاییده مدرنیته است، اما در کنار زاییده‌های دیگر مدرنیته قرار دارد و به صرف این مسئله نمی‌توان از آن بهره نبرد، گفت: برخی نیز قائل هستند که از رسانه می‌توان استفاده کرد، اما رسانه به ظرف دیگری نیاز دارد که مهیا برای پردازش مبانی دینی در ابعاد مختلف اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و معرفتی باشد.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان‌رضوی ادامه داد: این حرف نیز اگر چه درست است، اما این مسئله در بحث کتاب نیز وجود دارد که بسیاری از مباحث دینی در قالب کتاب و تنزل‌یافته مطرح می‌شود.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی در ادامه ابراز داشت: هنر نیز می‌تواند در ظرف رسانه‌ای خود برداشت‌های مبتنی بر اصول دین را مطرح کند. نقطه تداخل بین دین و رسانه موضوع زیبایی‌شناسی فطری، عوامل جذب و محبت‌افزایی است که کمتر به آن پرداخته شده است./س

برچسب ها: تئوریک ، رسانه ، حوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.