استشمام بوی کباب از واشنگتن

معرکه را که از دور نگاه می کنی همچون میدان اسب دوانی پر گرد و خاک است. خیلی باید دقت کرد تا چیزی از چنین دعوای داخلی و بی ارزشی دستگیرت شود اما شاید اگر خوب بو بکشیم بوی فتنه هم از دور به مشام برسد!

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، وبلاگ سایرن در آخرین یادداشت خود نوشت:

حدود 600 نفر از ورشکستگان سیاسی اپوزیسیون در نامه ای سرشار از عبارات محبت آمیز تولد محمد خاتمی را تبریک گفته و وی را "رهبر" خود نامیده اند. شاید این موضوع بی اهمیت فقط برای بادمجان دور قاب چین های دور مانده از سفره اطعام اصلاحات ایجاد انگیزش کند اما همین یک نامه موجب شده است درگیری های معتقدین و مخالفین شخص خاتمی مجددا در فضای "مرگ جانگداز اصلاحات" طنین انداز شود. معرکه را که از دور نگاه می کنی همچون میدان اسب دوانی پر گرد و خاک است. خیلی باید دقت کرد تا چیزی از چنین دعوای داخلی و بی ارزشی دستگیرت شود اما شاید اگر خوب بو بکشیم بوی فتنه هم از دور به مشام برسد!

به هر حال امروز در شرایط "بامزه سیاسی" قرار داریم. احمدی نژاد به عنوان سردار "سابق" جبهه ارزش ها در کفایت وزیر ارشاد کابینه اش شک می کند چون قاطعانه در برابر هتک حرمت سرداران دفاع در هفته جنگ تحمیلی در روزنامه شرق ایستاده است! شاید اگر هفت سال پیش کسی مدعی می شد از دسته شیفتگان خدمت رایحه زشت اصلاحات روزی به مشام خواهد رسید صحنه بازی به جد تغییر می کرد اما چه می شود کرد! چند صباحی است که انحراف با فتنه دست برادری داده و ظاهرا جنینی هم در راه دارند!

صرف "رهبر" خواندن کسی در ادبیات عاشقانه یک نامه تبریک تولد از ارزش سیاسی برخوردار نیست همان طور که مخرج مشترک گرفتن از کلماتی مانند «اصلاحات»، «تساهل»، «تسامح»، «مردمسالاری دینی»، «بهار احزاب»، «تشکل‌های مدنی»، «انجمن صنفی روزنامه نگاران»، «حکومت قانون»، «گفتگوی تمدن‌ها»، «نفی افراطی‌گری»، «صندوق ذخیره ارزی»، «نفت ده دلاری» لزوما ما را به نام "خاتمی" نخواهد رساند! مثلا از بنده اگر سوال کنید مدعی می شوم مخرج مشترک همه کلماتی که در نامه مجیزگویان خاتمی به عنوان دستاوردهای دوران اصلاحات ذکر شده، می تواند نام "برنارد لوئیس" باشد یا حتی معشوقه فکری آقای خاتمی "ریچارد پرل"، خدا را چه دیدی، شاید پای جرج سوروس هم به بازار مکاره فکری سایر اصلاح طلبان هم باز شد! دلار همیشه کارگشاست خصوصا اگر در اندازه  چمدانی باشد.

آن چه در این میانه جالب توجه است بوی کبابی است که از واشنگتن به راه افتاده و جمعی از مستان به دنبالش سینه می زنند تا شاید سهمی بیابند و دوباره در سفره ای که احتمالا(!) گشوده خواهد شد لقمه های گنده گنده بگیرند! اتفاقا ربع پهلوی هم یک شب مانده به بروز آن چه که وزیر خارجه رژیم اسرائیل "بهار ایرانی" خواندش در صدای آمریکا میهمان بود! از واژه های مشترک زیادی با اصلاحات برخوردار بود اما متاسفانه مخرج مشترک شان همین نام "رهبر اپوزیسیون" بود! در این برنامه شازده کوچک اصرار داشت که "خاتمی" یا هر نام دیگری به جز پهلوی نقشی در رهبری نخواهد داشت. وی حتی به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پیام داد که در صورت دست شستن از نظام از حقوق و مزایای مکفی در حاکمیت نیمه سلطنتی اش برخوردار خواهند بود؛ اما اگر به مردم خیانت کنند اعدام خواهند شد!!

از این خواب هایی که به صورت مشترک و در اندازه 600 نفره، اصلاحاتی های سابق و فتنه گران امروز قمپزیسیون برای خاتمی می بینند گروهی 1000 نفره هم برای ربع پهلوی سال هاست که می بینند! اتفاقا یک گروه 30 نفره هم در پاریس برای بنی صدر هنوز خواب رهبری قمپزیسیون می بینند. حتی بعضی از خوانندگان لس آنجلسی از همین دست خواب های شیرین شخصی شان را به کلیپ های تصویری هم تبدیل کرده اند. مثلا "اندی" یک کلیب خیلی جالب دارد که خودش را به صورت "کارتونی" در ایران تصور می کند در حالی که مردم در اجتماعات میلیونی به استقبالش آمده اند. جای جای شهرها پر از تابلو و بنرهای بزرگ استقبال است و خلاصه یک وضعی!

خواب بازگشت دیدن برای جنبشی مرده که برای زنده  شدن آویزان "منافقین خلق" و "سلطنت طلب ها" و حتی "گوگوش" و "اشتون کاچر" شد اقدام ضد امنیتی محسوب نمی شود اما مکتوب کردن آرزوهای کودکانه فتنه گران شکست خورده از مردم در فاصله زمانی 9 ماه مانده به انتخابات کمی مضحک است نه؟!

اگر هنوز عده ای "خاتمی" را در قامت مصلحی بزرگ! رهبری قدر قدرت یا مثلا رئیس جمهوری با پتانسیل تشکیل یک حکومت سکولار با هدف ایجاد روابط دوستانه ماندگار با یاران "ارباب حلقه ها" می بینند یعنی "امید" فتنه گران را کسی یا گروهی سعی دارد "زنده" کند. توصیه ما به امید سازان گرامی این است که برای به دنیا آوردن جنین مرده اصلاحات تلاش مضاعف نکنند. نه روزنامه شرق به یاران "م" در بحبوحه انتخابات وفا خواهد کرد نه روزنامه های "اعتماد" و "آرمان" از پتانسیلی مردمی برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره مشاور زندانی عزیز برخوردار هستند که اتفاقا "ایران را هم دوست دارد"! پدر عاجز اصلاحات حداکثر خواسته اش از تکیه زنندگان فعلی بر اریکه قدرت، اجاره یک رحم است برای تولد مجدد فرزند شوم استعمار! و گرنه این بوی خوشی که از حیات اپوزیسیون بلند است و به مشام خادمین ملت می رسد بوی کباب نیست! خرهای قبلی را داغ کرده اند و در انتظار مرکب های جدید به سر می برند! نشانه اش هم این است که باربران قبلی را «براندازانِ فرنگ‌نشین» نامیده اند نه "خرهای خوب قدیمی" که اتفاقا امروز از شدت حمالی از پا افتاده اند و ایام بازنشستگی را با دریوزگی سپری می کنند!
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.