کاش می شد بعد از ارتکاب عملی ناپسند و خارج از شرع در توجیه اشتباهات از جمله ی "همه این جورند" استفاده نکنیم و جمله ای دیگر در راستای تصحیح اشتباهات خود به کار ببریم.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، آسیب شناسان بر این باورند که: بیشتر افرادی که دچار بزه و ناهنجاری های اجتماعی می شوند از این جمله استفاده می کنند و به استناد آن انجام این گونه امور را برای خود تسهیل می دهند و عللی چون بیشتر افراد نواندیش این گونه رفتاری دارند برای دیگران و خودشان می آورند.
 
آسیب ها و ضررات این جمله به طور حتم موجب اختلالات شخصیتی در انسان می شود و اعتماد به نفس در تصمیم گیری را کاهش می دهد و در راستای آن شخصیت چند بعدی که سد راهی بزرگ برای رسیدن به موفقیت هایش است را می سازد.
 
یک کارشناس مذهبی اظهار داشت: کسانی که از این جمله استفاده می کنند به خدا و احکام آن اعتقاد ندارند زیرا خداوند از رفتارهای جاهلانه بی زاری جسته و اکثر مردم را غرق در گناه و بی ایمانی نسبت به خودش خوانده است و این افراد جزء‌ همین دسته از کسانی هستند که مورد خطاب خداوند قرار گرفته است.
 
گفتنی است، که یک انسان که قدرت تفکر و تأمل را دارد نباید نسبت به رفتار و کردار خود بیشترین را مد نظر قرار دهد زیرا این درخواست انسانی لحاظ نشده است و هر کسی در گرو کاری است که انجام می دهد، باشد که ما هم به فکر فرو رویم و نسبت به اعمال خودمان بهتر و درست تر عمل کنیم و در جواب دیگران که در جامعه از کارمان اشکال می گیرند در جواب نگوییم که همه همین جورند./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.