مدیر کل گمرک خراسان شمالی گفت:صادرات استان در 6ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته،از نظر وزنی 41 درصد و از نظر ارزش 61 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد،  به نقل از روابط عمومی گمرک خراسان شمالی،جواد جعفری با بیان این مطلب گفت:در6ماهه نخست امسال، گمرک استان از نظر وزن بیش از 15تن کالا و از نظرارزش بیش از یازده میلیون دلار کالا صادرکرده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن و ارزش به ترتیب 42 درصد و 61 درصد رشد داشته است.

وی کشورهای ترکمنستان و تاجیکستان را از جمله مهم ترین مکان های صادرات کالاهای استان دانست و خاطرنشان کرد:عمده ترین کالاهای صادراتی کود اوره،سیمان،میله فولادی،پلاستیک بوده است.

جعفری افزود:در شش ماهه نخست امسال همچنین 2 هزار تن کالا به ارزش یک میلیون ششصد هزار دلار وارد استان شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 60 درصد کاهش را نشان می دهد.

وی گفت:عمده ترین کالاهای وارداتی به استان شامل برنج خوراکی بوده است که توسط شرکت های تعاونی مرزنشینان از کشور پاکستان وارد کشور شده است.

جعفری با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال 14 پرونده قاچاق در گمرک استان تشکیل شده است،گفت:ارزش کل پرونده ها بیش از 656 هزار ریال بوده که نسبت به مدت سال قبل 103 درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد:بیش تر پرونده های تشکیل شده قاچاق مربوط به کالاهای همچون موتور سیکلت،مشروبات الکلی،دوربین مداربسته و... بوده است.

مدیرکل گمرک خراسان شمالی همچنین در خصوص عملکرد گمرک امانات پستی در شش ماهه نخست امسال گفت: تعداد بسته های ورودی و خروجی بترتیب 87 و 74 بسته بوده که از نظر بسته های وروردی 3 درصد و از نظر بسته های خروجی 24 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی گفت: بسته های ورودی شامل پوشاک،سی دی،شکلات،دارو و بسته های حروجی شامل پسته،زعفران،آلو،آبنبات بوده که اغلب این بسته ها به کشورهای انگلستان،آلمان،اتریش،آمریکا،سوئد وارد و یا صادر شده است./س

برچسب ها: صادرات ، گمرک ، محصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.