مدیرکل اداره‌ کل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال گذشته 70 میلیون تومان اعتبار برای بازرسی از کالاهای مشمول استاندارد تخصیص داده شد، عنوان کرد: در سال ۹۱این اعتبار به ۱۷۰میلیون تومان افزایش یافت.

محمدی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود: سال گذشته ۶۰۰نمونه از محصولات مختلف در گروه‌های که مشمول استانداردسازی هستند نمونه برداری شدند که از این تعداد ۱۵۸مورد محصولات صنعت غذایی، 69مورد محصولات شیمیایی و پلیمر،  ۱۵۲نمونه محصولات ساختمانی و معدنی، ۱۱۸نمونه مکانیک خودرو ، ۱۰۸نمونه مهندسی پزشکی، برق و الکتریکی و ۳۵نمونه نیز محصولات صنعت بسته بندی و سلولزی است.
مدیرکل اداره‌ کل استاندارد استان از یک هزار و 853مورد بازدید از بازار استان در سال گذشته خبر داد و بیان داشت: در این بازدیدها ۶۴۶واحد عرضه‌ مواد، متخلف شناخته شدند و تعداد ۸۹۸کالای غیر استاندارد نیز کشف کشف و به استانهای مربوطه ارجاع و یا جمع آوری شدند.
محمدی با بیان اینکه رسانه‌ها در راستای سلامت جامعه و مردم قدم‌های موثری برداشته ‌اند و عملکرد آنها در این خصوص قابل تقدیر است، گفت: استاندارد برای حفظ‌ ایمنی، سلامت و جان مردم قدم بر می دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.