رییس اداره صنعت ،معدن و تجارت گچساران گفت:در نیمه نخست امسال 770 هزار تن ماده معدنی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

 
'رضا شریفی' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: معادن تولیدی این شهرستان شامل 'گچ ،سنگ لاشه، شن و ماسه،خاك آجر، گوگرد، گچ سلیسین'بوده است.
وی تصریح كرد: 40 واحد معدنی در این شهرستان وجود دارد كه37 واحد آن آن فعال و سه واحد آن غیر فعال است.
رییس اداره صنعت،معدن و تجارت گچساران گفت: در واحدهای معدنی شهرستان 276 نفر به طور مستقیم مشغول كار هستند.
وی فعالیت دو شهرك صنعتی'چهار بیشه' و 'امامزاده جعفر' در زمینه صنعت با بیش از 100 واحد تولیدی در این شهرستان را یادآور شد و گفت: این صنایع در بخش‌های مختلف از جمله تهیه و فرآوری سنگ گچ، سیلستن، سنگ لاشه و مالون، سنگ تزئینی و نما و تولید آجر با اشتغال‌زایی بیش از دو هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده است.
شریفی محصولاتی از قبیل تابلوهای برق صنعتی، صنایع سیمانی، تیر برق، خرپای فلزی، تیرچه، صنایع چوبی و MDF، صنایع تزئینی و مبلمان، انواع ترشیجات و شوریجات، آرد، دستمال كاغذی، نوشابه، تولید انواع مخازن و سازه های فلزی را از دیگر محصولات صنعتی تولیدی شهرستان عنوان كرد.
رییس اداره صنعت و معدن و تجارت گچساران به احداث و در دست اجرابودن برخی صنایع مادر از قبیل 'پالایشگاه نفت، پتروشیمی، نیروگاه سیكل تركیبی' اشاره كرد و تاكید كرد: با بهره برداری از این صنایع بزرگ و مادر، در آینده تحولی عظیم در صنعت و اقتصاد شهرستان گچساران ایجاد خواهد شد./س

برچسب ها: مواد ، معدنی ، لاشه ، سنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.