شبکه العربیه در گزارشی اعلام کرد: فناوری هواپیماهای بدون سرنشین تا 10 سال پیش در اختیار آمریکا قرار داشت و این کشور بشدت از افشای این تکنولوژی حفاظت می کرد اما اکنون از انحصار درآمده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، شبکه خبری العربیه امشب در گزارشی اعلام کرد: فناوری هواپیماهای بدون سرنشین تا 10 سال پیش به طور بسیار شدید از سوی آمریکا مورد حفاظت قرار می گرفت اما طی سالهای اخیر برخی کشورها وارد این عرصه شده اند.

در این گزارش اعلام شد: آمریکا در سال 2001 زمانی که جورج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا آغاز جنگ با تروریسم را اعلام کرد تنها 50 هواپیمای بدون سرنشین داشت اما هم اکنون از هفت هزار و 500 هواپیمای بدون سرنشین در انواع مختلف بهره می برد.

آمریکا طی سالهای اخیر به طور گسترده از این هواپیماها در یمن و پاکستان استفاده است. البته  رژیم صهیونیستی طی سالهای اخیر با کمک آمریکا به بزرگترین صادر کننده هواپیماهای بدون سرنشین تبدیل شده است.

العربیه در ادامه اعلام کرد: ایران نیز اخیرا از کشف فناوری یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی خبر داده بود که با 2 هزار کیلومتر برد می تواند تا اسرائیل پرواز کند.

این شبکه خبری با اشاره به این واقعیت که هواپیماهای بدون سرنشین تعیین کننده طرف پیروز در جنگهای آینده است، افزود: زمان آن فرارسیده که توافقی بین المللی و حقوقی در زمینه پرواز هواپیماهای بدون سرنشین در حریم هوایی منعقد شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار