پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: تیم ملی اگر در 3 بازی قبلی اش حرفه ای تر و باهوش تر کار می کرد، الان به جای کره جنوبی صدرنشین گروه بود.

پایان رافت پیشکسوت فوتبال ایران در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت:  تیم ملی در 3 بازی گذشته هم به لحاظ کیفیت بازی و هم از نظر نتیجه خوب نبوده و از 3 بازی فقط 4امتیاز گرفته است تیم ما اگر حرفه ای تر و با هوش تر بازی می کرد الان به جای کره جنوبی در صدر جدول بودیم.

وی افزود: شرایط ما برای بازی با کره جنوبی فرق می کند چرا که در این بازی میزبان هستیم و طرفداران تیم ملی مصمم هستند که استادیوم آزادی را در این بازی حساس پر کنند و اميدوارم با حضور هواداران برنده این دیدار باشیم؛ گذشته از نتیجه این دیدار، شرایط فوتبال ما باید عوض شود تا تماشاگران از نحوه بازی تیم های ایرانی خوشحال باشند امیدوارم تیم های ما به خصوص تیم ملی فوتبالی ارائه کنند که قابل قبول باشد هر چند که دیدار بسیار سختی مقابل کره جنوبی داریم.

او در ادامه گفت: کره جنوبی صد در صد با برنامه به مصاف ما می آید آن ها لژیونرهای اروپایی زیادی دارند و شرایط بسیار خوبی هم در حال حاضر دارند به همین دلیل با تمام قوا می آیند تا در این دیدار خارج از خانه مقابل ما نتیجه بگیرند.

وی افزود: به نظر من مهم ترین عامل برای پیروزی مقابل کره جنوبی حضور طرفداران در استادیوم آزادی و فراموش کردن بازی های قبلی به خصوص باخت مقابل لبنان است بازیکنان ما باید بازی های قبلی را فراموش کنند با توجه به قدرتی که فوتبال ما دارد و با در نظر گرفتن این که همیشه جلوی کره جنوبی خوب بازی کرده ایم امیدوارم در این بازی بتوانیم با دوندگی و هوشیاری بالا کار کنیم و از موقعیت هایی که به دست می آوریم به خوبی استفاده کنیم.

پیشکسوت فوتبال ایران اظهار داشت: به مهاجمان تیم ملی توصیه می کنم که در این بازی از کوچک ترین موقعیت ها به بهترین شکل استفاده کنند چون کره جنوبی مثل اندونزی یا مالدیو نیست که بتوانیم فرصت های زیادی مقابل آن به دست بیاوریم قطعاً جلوی کره جنوبی موقعیت های کمی به دست خواهیم آورد و باید از این فرصت ها به بهترین نحو استفاده کنیم.

وی افزود: این روز ها حرف و حدیث های زیادی اطراف علی کریمی است و عده ای نسبت به انتخاب او برای بازی در تیم ملی انتقاد می کنند و معتقدند چون کریمی در پرسپولیس بازی نمی کند ، نباید به تیم ملی دعوت شد اما علی کریمی الان ستاره فوتبال ایران است و نقش بسیار پر رنگی در تیم ملی خواهد داشت.

او ادامه داد: کی روش می داند که کره جنوبی ستاره های بین المللی زیادی دارد و بودن امثال کریمی، نکونام ، شجاعی و تیموریان به تیم مل کمک زیادی خواهد کرد ضمن این که تیم کره جنوبی از علی کریمی ترس دارد چون به خوبی او را می شناسند و می دانند که ستاره فوتبال ما چه توانایی هایی دارد.

وی افزود: کی روش از علی کریمی دعوت کرده تا به تیم ملی کمک کند علی کریمی بازیکن کمی نیست و قطعاً کی روش در بازی با کره جنوبی از کریمی در ترکیب اصلی تیم ملی استفاده خواهد کرد چون به خوبی می داند علی در این بازی چه نقش مهمی می تواند داشته باشد.

رافت در پایان گفت: فشارهایی که وجود دارد برای کریمی مشکل ساز نمی شود چون علی بازیکن 20 ساله نیست بلکه کاملاً با تجربه است و راحت تر با این مسائل کنار می آید این فشارها نباید روی کریمی تاثیر بگذارد علی کریمی به مردم ایران ثابت شده است و نمی خواهد چیزی را ثابت کند بلکه به عنوان نماینده مردم در تیم ملی، برای ملت ایران بازی می کند./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار