دبیر کل اکو در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران بازیگر مهم سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در ديدار العسکروف دبير كل سازمان همكاري‌هاي اقتصادي (اكو) با وزير امور خارجه كشورمان مسائل مربوط به فعاليت‌هاي اين سازمان مورد تبادل نظر قرار گرفت.

وزير امور خارجه كشورمان در اين ديدار با بيان اينكه " اكو " سازماني اقتصادي است و اولويت‌هاي اين سازمان لازم است شناسايي و پيگري شود مهمترين اولويت اين سازمان را مسائل اقتصادي دانست و ضمن توجه به اهداف و برنامه هاي اين سازمان كه منافع همه كشورهاي عضو را دنبال مي كند تأمين ابزار و برخورداري اين سازمان از نيروي انساني حرفه اي را مورد تأكيد قرار داد.

صالحي با مهم خواندن موسسات وابسته به اكو توسعه فعاليت‌ها و ظرفيت‌ها و بازار وسيع كشورهاي عضو اين سازمان و نقش اين كشورها را در رسيدن به اهداف اين سازمان با اهميت خواند.

وي افزود: اكو در مسير پيشرفت، بايد روابط خود را با ديگر سازمان‌هاي منطقه اي و بين المللي توسعه داده و فرصت‌هاي همكاري را شناسايي كند.

العسكروف دبير كل اكو نيز در اين ديدار ضمن ارائه گزارشي از اجلاس آتي سران اكو در باكو، جمهوري اسلامي ايران را بازيگر مهم اين سازمان خواند و از
كمك‌هاي كشورمان به عنوان ميزبان دبيرخانه اكو تقدير و تشكر كرد.

انتهای پیام/
پ2
برچسب ها: صالحی ، اکو ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار