نیروگاه برق 21 کیلوواتی خورشیدی متصل به شبکه دانشگاه رازی کرمانشاه به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

در مراسمی که به صورت همزمان با 17 دانشگاه دیگر کشور، با حضور دکتر سلطانخواه، معاون علمی پژوهشی رییس جمهور، (از طریق ویدئو کنفرانس) در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، نیروگاه برق 21 کیلوواتی خورشیدی متصل به شبکه دانشگاه رازی افتتاح شد.

 ، در این نیروگاه خورشیدی تعداد 84 پانل خورشیدی پلی کریستال با توان 250 وات و کارآیی 1/15 درصد نصب شده است.

 همچنین در این نیروگاه خورشیدی سه دستگاه اینورتر تک فاز هر کدام به ظرفیت هفت کیلووات قرار داده شده است.

 این نیروگاه که متصل به شبکه دانشگاه رازی کرمانشاه می باشد، مجهز به سیستم مونیتورینگ با استفاده از حسگرهای تابش خورشیدی، سرعت باد، دمای محیط و دمای سطح پانل هاست.

 در مراسم افتتاحیه این نیروگاه خورشیدی که در محل پردیس دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، پروفسور محمد مهدی خدایی، اعضای هیات رییسه دانشگاه و جمعی از اساتید و دانشجویان نیز حضور داشتند:

. دراین مراسم دکتر خدائی طی سخنرانی اظهار داشت :امروزه انرژی یکی از مهمترین عوامل در پیشرفت و توسعه جوامع بشری قلمداد می شود.

 وی افزود: افزایش روز افزون نیاز به انرژی از یک طرف و آسیب ها و تهدیدات روزافزونی که استفاده بی رویه از انرژیهای فسیلی به طبیعت و محیط زیست وارد کرده و می کند، لزوم توجه به منابع پاک و تجدیدپذیر انرژی را بیش از پیش مطرح می سازد.

همچنین ، این نیروگاه حاصل تلاش دانشجویان گروه برق و الکترونیک این دانشگاه است که در نوع خود بسیار حائز اهمیت است و علاوه بر تامین بخشی از نیاز برق مصرفی سازمان مرکزی دانشگاه رازی کرمانشاه می تواند زمینه ساز پژوهش های اعضای هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه قرار گیرد./ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.