ویژه برنامه های یاد روز حافظ در کشور اعلام شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس   مدیر بنیاد فارس شناسی گفت : شانزدهمین دوره برگزاری یادواره حافظ با برنامه های مختلفی چون برپایی اپرای بزرگ حافظ، رونمایی از 120 سند و تصویر منتشر نشده از حافظ با محوریت سیر تاریخی در انتشارات و آرامگاه حافظ ، شب شعر حافظ، شبی با حافظ، ، نور افشانی مقبره حافظ، شبی با قرآن ، گل افشانی آرامگاه حافظ ، نمایش دیوان های نفیس حافظ ، رونمایی از کتاب، چاپ کتاب حافظ پژوهی و نواختن زنگ مدارس از جمله برنامه هایی است که برای این هفته در نظر گرفته شده است.
طبیعی ادامه داد: هشت سخنران حافظ پژوه در برنامه ها و همایش های حافظ شناسی شرکت خواهند کرد که در این میان اساتید بزرگ داخلی و خارجی حضور خواهند داشت.
وی تصریح کرد: اکثر میهمانان خارجی حاضر در این مراسم از کشور روسیه هستند که در این مراسم سه نشست علمی نیز خواهیم داشت.
وی با بیان این که 20 مهر ماه یاد روز حافظ در شیراز برگزار می شود ، یادآور شد:اجرایی شدن ویژه برنامه های یاد روز حافظ به استان فارس ختم نمی شود بلکه بخش زیادی از این برنامه ها در استان های دیگر و حتی کشورهای دیگر نیز اجرایی و مورد استقبال مردم قرار می گیرد.
مدیر بنیاد فارس شناسی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم یاد روز حافظ در برخی از دیگر کشورهای جهان نیز انجام می شود، گفت: در کشور هایی نظیر ترکیه، ژاپن، کویت و…برنامه های مختلفی در خصوص یادروز حافظ برگزار خواهد شد./س

برچسب ها: روز ، حافظ ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.