شهرستان پاسارگاد پايلوت طرح الگوي كشت در استان فارس شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس طرح پايلوت الگوي كشت از نيمه دوم آبانماه سال جاري در 7 استان كشور از جمله، استان فارس به مرجله اجرا در خواهد آمد كه شهرستان پاسارگاد نيز به عنوان پايلوت اين طرح در استان فارس در نظر گرفته شده است.
رييس سازمان جهادكشاورزي فارس با اعلام اين خبر گفت: اين طرح در هفت استان فارس، خراسان رضوي، اصفهان، آذربايجان غربي و شرقي، قزوين و گلستان انجام شده و به صورت همزمان امسال اجرايي خواهد شد.
مهرزاد خرد افزود: از ارديبهشت ماه سال جاري كار اين طرح شروع شد كه اميدواريم بتوانيم درآبان ماه كه همزمان با شروع سال زراعي است اين طرح ملي را در پاسارگاد كليد بزنيم.
رييس سازمان جهادكشاورزي فارس از مزایای اجراي اين طرح را به لحاظ صرفه جويي هاي اقتصادي و افزايش در كميت و كيفيت محصولات توليدي كشاورزي قابل اهميت دانست و افزود: در اين طرح از منابع و عوامل توليد براي دستيابي به افزايش ضريب خودكفايي و امنيت غذايي در محصولات اساسي و استراتژيك در سطح جامعه استفاده مطلوب و بهينه خواهد شد.
خرد، توليد كمي و كيفي محصولات با مزيت نسبي براي صادرات، در استان فارس را از ديگر مزيت هاي قابل توجه طرح الگوي كشت برشمرد و گفت: انتخاب بذور اصلاح شده، انتخاب نهال اصلاح شده بر اساس شرايط اقليمي استان از جمله عوامل موفقيت هاي اين طرح است.
رييس سازمان جهادكشاورزي فارس خاطر نشان كرد: كنترل به هنگام آفات و بيماري‌هاي محصولات باغي و زراعي با رعايت زمان دقيق اجراي عمليات كاشت، داشت و برداشت محصول و همچنين تهيه بستر مناسب براي كشت محصول انتخاب شده از ديگر الزامات طرح الگوي كشت هستند كه در صورت رعايت كردن تمام شرايط مي توان اجراي مؤثر و موفق اين طرح را تضمين نمود.
وی، برخورداري استان فارس از بانك جامع اطلاعات كشاورزي را مزيتي مهم در جهت اجراي موفق اين طرح عنوان كرد و گفت: داده ها و اطلاعات كامل، دقيق و به روز شده كه همگي در اين بانك جمع آوري شده اند،كمك بسيار خوبي به مجريان اين طرح ملي است كه مي تواند به مراتب ضريب موفقيت را افزايش دهند.//س

برچسب ها: پاسارگاد ، الگوی ، کشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.