دبير کل سابق سازمان ملل متحد در گفتگويي تاکيد کرد مداخله نظامي اوضاع سوريه را بدتر مي کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه بي بي سي؛‌  کوفي عنان درباره اظهارات ديويد کامرون نخست وزير انگليس، گفت: شکي نيست که تفرقه و دو دستگي در شوراي امنيت کار براي يافتن راه حل را مختل مي کند و اين يکي از دلايل استعفاي من بود. چالش اصلي اين است که ما بر اين اختلافات و دودستگي فائق آييم و اعضاي شوراي امنيت را به همکاري با يکديگر متقاعد کنيم. من در ابتدا ماموريتم تلاش کردم و آنها نيز همسو با يکديگر از طرح شش ماده اي صلح حمايت کردند اما اين همکاري پابرجا نماند.

 اگر اعضاي اصلي شوراي امنيت با يکديگر به توافق نرسند يا راهي براي نزديکي مواضعشان پيدا نکنند، در آن صورت شايد اميدي براي حل بحران وجود نداشته باشد.

کوفي عنان گفت: اگر جنگي در سوريه اتفاق بيفتد احتمالا همسايگان درگير بحران سوريه خواهند شد. تا کنون هزاران آواره سوريه اي به اردن، لبنان و ترکيه رفته اند. عراق بسيار از اوضاع مرز خود با سوريه نگران است زيرا عناصر جهادي ممکن است از اين مرزها وارد عراق شوند. از اين رو کل منطقه ممکن است در آتش سوريه گرفتار شود.

عنان خاطرنشان كرد : ماموريت من اين بود که طرفهاي درگير را به مذاکره با يکديگر تشويق کنم. حتي قدرتهاي بزرگ هم نتوانستند اين کار بکنند از اين رو نمي توان انتظار داشت يک ميانجي چنين کاري مي توانست انجام دهد.
برچسب ها: سوریه ، عنان ، سازمان ، ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار