جهت گیری آموزشی دركشور باید به سمت مهارتی شدن هدایت شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگارارن مرکز زنجان رئیس دانشگاه علمی كاربردی استان زنجان گفت: با قوانین جدید تصویب هر رشته تحصیلی برای مراكز علمی كاربردی استان، منوط به معرفی محیط كار است و این مراكز موظف به عقد قرارداد با مراكز فنی-عملی یا ایجاد محیط عملی كار هستند.

فتحی با اشاره به مشكلات پیش روی مراكز علمی كاربردی در راستای تغییر ساختار دانشگاهی كشوراز شرایط تئوری خوانی به عمل گرایی،افزود: فرهنگ خانواده ها و دانشجویان نیاز به تغییر دارد و دانشگاهها نیز باید به لحاظ مجهز شدن به امكانات فعالیت عملی تغییرات بنیادی كرده و به سمت آموزش های مهارتی حركت كنند.

وی بااشاره به لزوم توسعه مشاغل و حرفه های سنتی استان زنجان، یادآورشد: این دانشگاه آمادگی پذیرش استادكاران مجرب را برای تدریس دروس عملی، رشته هایی چون مسگری، چاقوسازی، چاروق دوزی، فرش بافی و سایر مشاغل سنتی استان را دارد و برای تصویب این نوع رشته ها اولویت ویژه ای را در نظر دارد.

رئیس دانشگاه علمی كاربردی استان زنجان تعداد دانشجویان حاضر در دانشگاههای علمی كاربردی استان زنجان را 9 هزارو 400 نفر عنوان و تصریح كرد: با حذف آزمون ورودی و آزمون جامع این دانشگاه راه برای فعالیت و تحصیل دانشجویان مهارت محور هموارتر شده است.

فتحی تعداد رشته های تحصیلی موجود در دانشگاههای علمی كاربردی استان زنجان را 100 رشته عنوان وخاطر نشان کرد: از این تعداد رشته 48 درصد در حوزه صنعت، 40 درصد در حوزه مدیریت و خدمات و مابقی در حوزه ادب و هنر و كشاورزی می باشد./س

برچسب ها: جهت ، گیری ، آموزشی ، مهارتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.