يك كارشناس سياست خارجي گفت: حضور بيش از يك دهه‌اي نيروهاي نظامي بيگانه در افغانستان، نتيجه‌اي جز توسعه و پايداري جريان افراطي نداشته و به منافع ملت اين كشور آسيب زده است.

ابراهيم طاهريان در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به گذشت بیش از یک دهه از حضور نیروهای آمريكایی در افغانستان گفت: حضور بيش از يك دهه‌اي نيروهاي نظامي بيگانه در اين كشور، نتيجه‌اي جز توسعه و پايداري جريان افراطي نداشته است.

وي افزود: جريان افراطي، حضور نيروهاي نظامي در افغانستان را با دلايل خود توجيه كرده و خدمات متقابلي به هم ارائه داده‌اند، اما اقدامات آن‌ها مانند دو لبه يك قيچي، به منافع ملت افغانستان آسيب زده است.

سفير سابق ايران در افغانستان ادامه داد: نمودار منفي شاخص‌هاي اقتصادي، امنيتي و فرهنگي در افغانستان بيانگر اين است كه با حضور نيروهاي نظامي آمريكايي، اوضاع افغانستان پيچيده‌تر شده، ناامني در اين كشور گسترش يافته و موقعيت جريان افراطي ارتقاء پيدا كرده است.

طاهريان در پايان خاطرنشان كرد: آمريكا براي خروج نيروهاي نظامي از افغانستان فقط منافع و مصالح خود را در نظر داشته و لذا تاريخ دقيقي براي خروج آن‌ها مشخص نكرده است، در حالي كه همه مي‌دانند كه تصميم ورود به اين كشور از ابتدا نادرست بوده و به منافع ملت افغانستان و کشورهاي منطقه صدمه زده و مشكلاتشان را افزايش داده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار