رئیس کمیته داوران فدراسیون کاراته گفت: در حال حاضر 9 هزار و 500 داور شناسنامه‌دار با مشخصات معلوم در رشته کاراته در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

جواد سلیمی در حاشیه مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک و پارالمپیک و دارنده مدال‌های جهانی رشته کاراته در اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: این داوران در گروه‌های کنترلی، غیر کنترلی و آزاد رشته کاراته قضاوت می‌کنند و مجوز رسمی فعالیت و حضور در مسابقات مختلف را دارند.

وی با اشاره به برگزاری سه روز دوره آموزشی داوری با حضور مدرس بین‌المللی فدراسیون گفت: در این دوره‌ها داوران با جدیدترین قوانین و مقررات در رشته کاراته آشنا شده و در قالب یک سیستم بازآموزی داوری در اتاق کمیته مشغول یادگیری و آموزش‌های مورد نیاز هستند.

سلیمی به حضور 300 داور زن و مرد در این کلاس‌ها اشاره کرد و افزود: تمامیداوران جهانی و آسیایی کاراته کشور در این دوره‌ها شرکت کرده و به آمادگی‌های خود افزودند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون کاراته گفت: کاراته ایران در آسیا حرف اول را می‌زند و به یقین در دنیا نیز جزو پنج کشور برتر هستیم و به همین خاطر مطمئن هستیم ایران شایستگی حضور در المپیک و کسب مدال‌های رنگین را دارد.

سلیمی در ادامه از آمادگی تیم کاراته ایران برای حضور در مسابقات جهانی فرانسه خبر داد و افزود: مسابقات جهانی کاراته در شهر پاریس از 25 آبان تا پنج آذر ماه برگزار می شودکه امیدواریم در این عرصه جهانی کاراته کارهای ما بتوانند عناوین شایسته‌ای را کسب کنند./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.