مشاور امور بين‌الملل مقام معظم رهبري گفت: از سوي دول غربي به‌خصوص آمريکايي‌ها تحريکاتي صورت مي‌گيرد و آنها به دنبال اين هستند که از هر تنشي در منطقه براي مداخله در امور داخلي کشورها استفاده کنند.

علي‌اکبر ولايتي در گفتگو با خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تحولات اخير سوريه و منطقه، بر نقش ايران در اين زمينه تأکيد کرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره طرفدار آرامش و صلح در بين کشورهاي مسلمان منطقه بوده و از آنچه که بين ترکيه و سوريه اتفاق افتاده متأسف است.

مشاور امور بين‌الملل مقام معظم رهبري در ادامه به تلاش‌هاي گسترده ايران در اين زمينه اشاره کرد و تصريح کرد: از جمله عملکردهاي ايران در اين رابطه،‌ سفر اخير معاون اول محترم رياست جمهوري به ترکيه بود که طي آن تلاش شد آرامش بين ترکيه و سوريه برقرار شود.

وي افزود: از طرفي از سوي دول غربي به‌خصوص آمريکايي‌ها تحريکاتي صورت مي‌گيرد و آنها به دنبال اين هستند که از هر تنشي در منطقه براي مداخله در امور داخلي کشورها استفاده کنند، در حالي که اگر اين تنش‌ها بين دو کشور همسايه و مسلمان سوريه و ترکيه توسعه پيدا کند هم به ضرر اين دو کشور است و هم به ضرر کشورهاي منطقه خواهد بود.

ولايتي افزود: از طرفي اين تخاصم‌ها موجب خدشه‌دار شدن اتحاد و برادري ميان کشورهاي جهان اسلامي خواهد شد.

مشاور امور بين‌الملل مقام معظم رهبري در ادامه به وظايف ساير کشورهاي مسلمان منطقه اشاره کرد و گفت: از اين رو بايد تمامي کساني که تريبوني در اختيار دارند و در خصوص مواضع رسمي کشورهاي منطقه صحبت مي‌کنند طرفين را به آرامش دعوت کرده و قضاياي پيش آمده را از طريق مذاکره حل و فصل کنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ولایتی ، سوریه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار