رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: میزان تولیدات کشاورزی استان اردبیل در بخش‌های زراعی، باغی و دامی امسال از مرز 3 میلیون 100 هزار تن گذشت.

عادل عبدایمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: در سند چشم‌انداز 20 ساله نظام باید میزان تولید محصولات کشاورزی در کشور به 300 میلیون تن برسد که در این راستا ظرفیت تولید استان اردبیل نیز به 7 تا 10 میلیون تن می رسد.

وی گفت: اردبیل در تولید بذر محصولات مختلف در تراز ملی است به طوری که ما در تولید بذر ذرت، سورگوم و همچنین سیب زمینی شاخص‌ترین استان در سطح کشور هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به حاصل‌خیزی 700 هزار هکتاری اراضی این استان در تولید محصولات متنوع افزود: همه ساله 3 میلیون تن محصولات زراعی باغی و دامی به ارزش 600 میلیون تومان در این استان تولید می‌شود که پارسال رقم تولیدی ما حدود 2 میلیون و 850 هزار تن بوده است.

عبدایمانی گفت: تولیدات باغی استان اردبیل امسال از 240 هزار تن به 340 هزار تن افزایش یافته است و ما با تلاش کشاورزان و تولیدکنندگان 500 هزار تن محصولات متنوع دامی را نیز تولید کردیم.

وی با اشاره به افزایش تولید محصولات متنوع کشاورزی افزود: ما 20 درصد در تولید گندم، 60 درصد در تولید حبوبات و 40 درصد در تولید محصولات باغی با افزایش تولید مواجه شدیم و کماکان هدفگذاری اصلی ما رسیدن به مرز تولید پایدار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه از ظرفیت بی نظیر بخش کشاورزی در ارتقای شاخص‌های اقتصادی استان اردبیل خبر داد و گفت: امیدواریم روز به روز این توانمندی‌ها و شاخص‌ها ارتقا یافته و جایگاه استان اردبیل تقویت شود./س 

برچسب ها: اردبیل ، تولیدات ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.