رئيس سازمان ملي استاندارد گفت: در 7 سال گذشته 13 هزار و 497 استاندارد ملي تدوين شده که نسبت به دوره 7 ساله قبل رشد 2.7 برابري داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي  باشگاه خبرنگاران، نظام الدين برزگري در نشست خبري خود تصريح کرد: در 7 سال گذشته به ميزان 20 هزار و 222 مورد پروانه کاربرد علامت استاندارد در کشور به ثبت رسيده است که نسبت به دوره 7 ساله قبلي رشد حدود 3 برابري داشته است.

وي ادامه داد: در دوره 7 ساله قبلي ميزان ثبت پروانه کاربرد علامت استاندارد 6 هزار و 200 مورد بوده است.

برزگري اظهار داشت: همچنين تدوين استانداردهاي ملي طي 7 سال گذشته از 5 هزار و 31 مورد به 13 هزار و 497 مورد ارتقا يافته که رشد 2.7 برابري نسبت به دوره قبل داشته است.

رئيس سازمان ملي با بيان اينکه تا 4 سال پيش، ايران به تنهايي قادر به تدوين استانداردهاي بين المللي نبود گفت: اما طي دوره 4 ساله اخير،‌ 14 عنوان استاندارد بين المللي در کشور تدوين شده که به تصويب نهايي سازمان جهاني استاندارد رسيده است.

رئيس سازمان ملي استاندارد ادامه داد: همچنين تدوين 35 استاندارد بين المللي نيز در حال اجراست.

وي اظهار داشت: در اين دوره 1420 مورد مشارکت در تدوين استانداردهاي بين المللي با سازمان جهاني استاندارد داشته ايم.

**مديريت بر منابع موجود کشور و بهره گيري از آزمايشگاه دانشگاه

رئيس سازمان ملي استاندارد با تاکيد بر مديريت به منابع موجود کشور در جهت پيشبرد اهداف سازمان اظهار داشت: هم اکنون 44 هزار نيرو در خارج از سازمان استاندارد با اين سازمان همکاري دارند.

وي ادامه داد: هم اکنون سازمان استاندارد مي تواند از کل آزمايشگاه هاي دانشگاهي کشور براي انجام تحقيقات و بررسي ها و نظارت خود بهره بگيرند.

وي افزود: اين آزمايشگاه ها معتبر هستند و مورد تائيد سازمان استاندارد قرار گرفته اند.

برزگري همچنين با تاکيد بر فرهنگ سازي مناسب در حوزه استاندارد تصريح کرد: هم اکنون اين سازمان نياز به همکاري ساير دستگاه ها و به ويژه رسانه ها به منظور فرهنگ سازي مناسب و نهادينه شدن رعايت و اجراي استاندارد دارد چرا که اين امر بايد به يک باور ملي تبديل شود./س
برچسب ها: تدوین ، استاندارد ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار