دبيران استانها و مسوولين دفتر مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در پايان نشست فصلي خود بيانيه اي را منتشر کردند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، دبيران استانها و مسوولين دفتر مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در پايان نشست فصلي خود بيانيه اي را منتشر کردند.

نشست فصلي دبيران استانها و مسوولين دفتر مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در حالي برگزار مي شود كه ایران اسلامی امروز در حساسترین مقطع تاریخی به سر مي برد و هر روز كه مي‌گذرد شاهد توطئه‌ها و هجمه‌هاي وسيعتر دشمن به اين نظام اسلامي هستيم و اين در حالي است كه روند رو به رشد بيداري اسلامي، موجب شده تا دشمن هر لحظه ناكامي خود را بيش از گذشته دريابد.

بر اين اساس دبيران استانها و مسوولين دفتر مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در پايان نشست فصلي خود لازم مي دانند چند نكته اي را يادآور شوند:

1- جنبش بيداري اسلامي، روند آرامي را در جهت رفع استبداد و مبارزه با استكبار جهاني و صهيونيسم بين المللي طي مي كند. نظام سلطه نيز كه خود را در اين كارزار ناكام و بازنده مي بيند تلاش‌های جدي را برای به ‌انحراف‌ کشاندن خیزش‌های مردمی با استفاده از تشدید اختلاف‌های داخلی، اختلافات مذهبي و قومي و جلوگیری از قدرت‌گیری دولت‌های اسلامي و همچنین تقویت گروه‌های قومی و مذهبیِ ضد یکدیگر، متمرکز کرده است. در عين حال موضوع تجزيه اين كشورها نيز در دستور كار استکبار جهانی قرار دارد. فرآیندی که در عراق، مصر و لیبی قابل مشاهده است و بايد گرووهاي اسلامي با هوشياري بيشتري با آن برخورد كنند.

از سوي دیگر، جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها قدرتي که از تغییر روند گذشته حاكم بر منطقه سود می‌برد تلاش دارد با حمایت معنوی خود از جنبش‌های مردم‌سالارانه‌ی دینی، ضمن نفی ساختارهای استبدادي مرتجعين عرب، از میزان نفوذ نظام استكبار به‌ویژه آمریکا و رژيم صهيونيستي به عنوان متحد و حامی کلیدی این نوع حكومتها بکاهد. بدیهی است این مهم تنها از رهگذر عمل به رهنمودهاي ولي امر مسلمين، دیپلماسی فعال، تعاملات جمعی میان قدرت‌های منطقه‌ای و تلاش برای تنش‌زدایی با سایر کشورهای منطقه حاصل خواهد شد.

2- مدت زيادي از اهانت بي شرمانه نظام استكبار به ساحت مقدس پيامبر اكرم(ص) نمي گذارد و همچنان حرارت دفاع از آن پيامبر رحمت و مهرباني در دلهاي مسلمانان سراسر جهان موج مي زند. بي ترديد عوامل آشكار و پنهان اين حركت موهن و سخيف محاكمه شوند ليكن بايستي واكنش به اين فيلم موهن را فراتر از راهپیمایی، تجمع و اعتراض نشان دهيم اصل اتفاق این است كه هر از گاهی فیلمی ساخته، كتابی نوشته، سخنرانی‌ای ایراد و تصاویری كشیده می‌شود كه در آنها به اسلام و مسلمان یا توهین می‌شود یا واقعیتهای این دین مبین وارونه جلوه داده می‌شود. لذا علاوه بر راهپیمایی، تجمع و اعتراض، بايستي با سخنی قاطع، مستدل و درست، وارايه فعاليت هاي هنري مانند انتشار كتاب، فيلم و.. در جهتي حركت كنيم كه بتوانیم اسلام واقعی را از انحرافاتی كه به نام اسلام نشان مي دهند منفك و به جهانیان عرضه كنیم.

3- متاسفانه روند افزايش قيمت ها و گراني ها چه در كالاهاي مورد نياز مردم و چه مواد اوليه مورد نياز توليد كنندگان موجبات نگراني براي اقتصاد ايران را بوجود آورده است و در اين رهگذر متاسفانه سستي هايي را از سوي مجلس، قوه قضاييه، مجريه و نهادهاي مسوول به ویژه از طرف دولت شاهد هستيم. در شرايط كنوني اقتصاد ايران، تغییر ناگهانی قیمت‌ها به ویژه ارز برای اقتصاد مضر است. اقتصاد زمانی می‌تواند با قطعیت در مسیر رشد قرار بگیرد که متغیرهای کلیدی آن هر روز تغییر نکند.

4- در روزهاي اخير برخوردهايي با برخي افرادي كه در فتنه 88 نقش محوري داشتند صورت گرفت و در عين حال افرادي هم از جريان انحرافي با توجه به احكام صادر شده با برخوردهاي قضايي مواجه شدند. در عين حال روند مثبتي از برخورد با مفسدين اقتصادي نيز از سوي دستگاه قضا شنيده مي شود. ضمن قدرداني از قوه قضاييه در مورد اقدامات انجام شده، اميدواريم روند برخورد با افراد محوري جريانات فتنه، انحراف و فساد، فصلي و گذرا نباشد و در آينده شاهد آن باشيم كه ايران اسلامي در سايه عدالت قضايي روند پرشتاب رشد و پيشرفت خود را طي نمايد.

در عين حال بايد بدانيم استكبار جهاني تمام ظرفيت خود را براي يك جنگ تمام عيار اقتصادي عليه نظام اسلامي وارد ميدان كرده است كه بر اين اساس بر همگان فرض است كه با همدلي، وحدت، صبر و مقاومت از اين گذرگاه نيز با سربلندي عبور كرده و استكبار را همچون گذشته در توطئه هاي خود ناكام گذاريم.

دبيران استانها و مسوولين دفتر مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي اميد دارند با همكاري دولت و مجلس، با استفاده‌ بهینه از منابع موجود و توجه به ظرفيت هاي نهفته اقتصاد ايران، اثرات فشارهای خارجی و تحریم‌ها بر اقتصاد داخلی به حداقل رسيده و ظرفيت رشد تولید داخلی را بيش از گذشته شاهد باشيم.

5- دبيران استانها و مسوولين دفتر مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، حركت ها و رفتارهاي زودهنگام انتخاباتي را مضر به حال فضاي متعادل و آرامش بخش براي رشد و پيشرفت كشور مي داند. متاسفانه بعضا هم مشاهده مي شود برخي با دامن زدن به فضاي انتخاباتي، به سوءاستفاده از جايگاه سياسي و اجتماعي براي اهداف انتخاباتي خود مي پردازند و اخلاق اسلامي را در پاي دعواهاي انتخاباتي شان قرباني مي كنند.

در اين فضا انتظار مي رود مسوولين بي توجه به بگومگوهاي سياسي، با همدلي و تبعيت از مقام معظم رهبري، جنگ اقتصادي را به خوبي با تدبير، عقلانيت، ايمان به خدا، مقاومت و وحدت مديريت نمايند.

اكنون بايد همه جريانات سياسي متعهد به انقلاب، گفتمان ارزشي و اصولگرايي و شاخص هاي آن را پررنگ كرده و با شناخت آسيب ها، راهبردهاي اصلاح وضع موجود و حركت به سمت هويت گفتمان اصولگرايي را به عنوان برنامه اصلي دولت آينده در پيش روي مردم ترسيم شود.
 
6- با توجه به شرایط حساس داخلی و بین المللی، ضروری ترین نیاز کشور را در حال حاضر برای رفع مشکلات معشیتی و اقتصادی مردم «آرامش» می دانیم و هر سخن تحریک کننده، بحران آفرینی و اقدامی را که مخل توجه به حل معضلات اصلی مردم از جمله افزایش نرخ افسار گسیخته ارز باشد را گناهی نابخشودنی می دانیم. مردم ما به خوبی فرافکنی مشکلات و معضلات را راهی برای خروج جریان انحرافی از مخمصه های خود پدید آورده می دانند. 

تاکید می کنیم که راه اصلی عبور از چالش های موجود، برون رفت از مشکلات و نیل به اهداف، «وحدت»، «انسجام» و «همگرایی»، حول محور «ولایت و رهبری» است.

7- حاكمان كاخ سفيد در یک اقدام ضدایرانی جدید نام گروهک تروریستی منافقین را از لیست گروه‌های تروریستی خارج کرد. خروج نام گروهک منافقین از لیست گروه‌های تروریستی بار ديگر ادعاهاي دروغين واشنگتن برای مبارزه با تروریسم را آشكارساخت و نشان داد كه لابي صهيونست كه اركان حكومتي ايالات متحد را تحت سيطره خود دارد براي رسيدن به مقاصد شومشان از حمايت هر گروهك تروريستي حتي در پيش چشم افكار عمومي بين الملي ابايي ندارد.
 
دبيران استانها و مسوولين دفتر مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي
16 مهر 1391

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار