با تاييد شوراي گسترش آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، پژوهشكده مديريت فناوري فاوا در پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات تاسيس خواهد شد.

دكتر حسين صميمي، مدير حوزه رياست پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات با ذكر اين مطلب  به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: پژوهشگاه در حال حاضر داراي 65 عضو هيات علمي تمام وقت است كه بيش از 30 درصد آنها در مرتبه استاديار و دانشيار پژوهشي در حال فعاليت هستند.

وی افزود: تاكنون فعاليتهاي اين پژوهشگاه در قالب 3 پژوهشكده فناوري ارتباطات، فناوري اطلاعات و امنيت ICT در حال انجام بوده و به تازگي با توجه به موافقت اصولي اخذ شده از شوراي گسترش آموزش عالي، پژوهشكده مديريت فناوري فاوا نيز تاسيس و راه اندازي خواهد شد.

وی با تاكيد بر اهميت فاوا در حوزه هايي چون سياسي، اقتصادي، فرهنگي، امنيتي و اجتماعي اذعان داشت: پژوهشكده مديريت فناوري فاوا نقش بسيار كليدي در انجام مطالعات راهبردي و نيز آينده پژوهي براي كمك به تصميم سازي مديران ارشد حوزه ICT خواهد داشت و بستر مناسبي براي مديريت كلان حوزه ICT در كشور ايجاد خواهد كرد.
 
وي انجام مطالعات راهبردي در حوزه فاوا، بررسي هاي فني و اقتصادي در خصوص فناوري هاي نوين، مطالعات بين الملل و نيز مطالعات حقوق و مقررات فاوا را از ماموريتهاي اصلي اين پژوهشكده برشمرد./ح
برچسب ها: فناوری ، فاوا ، آی سی تی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار