شهردار اصفهان گفت: دولت در سال گذشته تنها 300 میلیارد تومان از 1892 میلیارد تومان اعتبار سوخت به شهرداری‌ها را اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد وبه نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید مرتضی سقاییان‌نژاد در هشتاد و یکمین نشست شهرداران کلانشهرها و هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی که در سالن شهدای شهرداری مشهد برگزار شد، با انتقاد از عدم اجرای قوانین تصویبی در حوزه مدیریت شهری گفت: عدم اختصاص بودجه دولتی به بخش حمل و نقل عمومی یکی از مصوباتی است که هنوز به طور کامل اجرا نشده است.

وی اظهار کرد: دولت باید 82.5 از بهای هر اتوبوس را پرداخت کند اما در حال حاضر این مهم حذف شده است.

سقاییان‌نژاد ادامه داد: در کنار این مهم به دلیل نوسانات بازار ارز، کارخانه‌های تولید اتوبوس تاکنون یک دستگاه اتوبوس به کلانشهرها تحویل نداده‌اند و این در حالی است که شهروندان به دلیل افزایش نرخ بنزین به حمل ونقل عمومی روی آورده‌اند.

شهردار اصفهان در ادامه با اشاره به افزایش قیمت اتوبوس‌ها نیز گفت: سال گذشته قیمت یک دستگاه اتوبوس برای خطوط بی آر تی 340 میلیون تومان بوده است اما این میزان در سال جاری به 700 میلیون تومان رسیده است.

وی در خصوص مبلغ اختصاص یافته در بخش سوخت به شهرداری‌ها گفت: در سال گذشته از 1892 میلیارد تومانی که دولت باید در بخش سوخت به شهرداری‌ها کمک می‌کرد تنها 300میلیارد تومان اختصاص داده شد.

سقاییان‌نژاد خاطرنشان کرد: این مشکلات ناشی از عدم اجرای قوانین، طرح‌ها و لوایح تصویب شده است./س

برچسب ها: اختصاص ، اعتبار ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.