با تاکیداتی ویژه بر ساماندهی مقبره ناصرالحق بنیانگذار حکومت علویان در منطقه پایین‌بازار آمل، موجب شکل‌گیری روندی جدید در رسیدگی به این بقعه تاریخی شده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران مقبره ابومحمد اطروش‌ملقب به ناصرالحق که از او به عنوان نخستین حاکم شیعی سرزمین طبرستان، دیلمان و گیلان نام می‌برند در یکی از قدیمی‌ترین محلات شهر آمل قرار گرفته است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در سال‌های 84 و 85 نیز با تاکید رهبری مرمت این بقعه صورت گرفته، گفت: به دلیل اینکه این بقعه متولی خاصی نداشت با وجود مرمت این بقعه رها شد.

مهدی ایزدی با اعلام اینکه ناصرالحق از فقها، علما و شعرای توانمند قرن سوم هجری بوده، بیان داشت: در سال 304 ه‌.ق این مکان مدرسه‌ای بوده که وی در آن تدریس می‌کرده است و بعد از وفاتش وی را اینجا دفن کرده‌اند.

ایزدی با اشاره به اینکه در ساماندهی، این مجموعه را به صورت یک پارک تاریخی با آلاچیق‌هایی با سازه‌های سبک تعریف کردیم، یادآور شد: محوطه این مجموعه با توافق میراث فرهنگی گمانه‌زنی شد و آثار تاریخی از شهر قدیم آمل به دست آمد./س

برچسب ها: ساماندهی ، مقبره ، شیعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.