باید مردم را به سرمایه گذاری در بورس تشویق و به این طریق از تبدیل سرمایه ها به طلا و ارز جلوگیری كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکززنجان ؛عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی و صنایع ومعادن ایران به روند صعودی بازار بورس طی هفته های اخیر اشاره كرد وگفت:با توجه به تغییر قیمت ارز و به تبع آن سود بالای شركت های تولید كننده محصولات صادراتی، سود حاصل ازسرمایه گذاری در بورس روند افزایش داشت.

جمیلی سرمایه گذاری در بورس را نشان دهنده افزایش سود دهی در شركت ها دانست و افزود: اغلب شركت های معدنی، پتروشیمی و تولید كنندگان محصولات صادراتی، با اصلاح VPS خود، به سود دهی مناسبی دست یافتند.

وی بالا رفتن شاخص های بورس را دارای معانی خوب دانست و یادآورشد: در صورتی كه نقدینگی در راه درست هزینه شود، منجر به سود دهی در اقتصاد كشور خواهد شد.

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران،ورود شركت های جدید به بورس را موجب افزایش تنوع این بازار دانست وتصریح کرد:احتمالا،شركت هایی كه واجد شرایط ورود به بازار بورس هستند،ازمزایای آن اطلاعات كافی ندارد و یا شرایط ورود طولانی و زمانبراست كه باید با برنامه ریزی و اطلاع رسانی مناسب این مسائل را برطرف كرد.

جمیلی نوسانات موجود در بازار طلا و ارز را موجب لطمه زدن به هر اقتصادی دانست وخاطر نشان کرد: در صورتی كه برنامه و كنترل مناسب وجود داشته باشد، می توان این نوسانات را مدیریت كرد./ب

برچسب ها: تشویق ، مردم ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.