امروز همه آنچه در گذشته مورد استفاده انسانها بوده بصورت ديجيتال درآمده است. يکي از اين امور عکاسي است.

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛امروزه دوربين هاي عکاسي در گوشي هاي تلفن همراه هم پيدا ميشوند. بنابراين عکاسي امري عمومي شده است. اما چه چيز سبب تفاوت دوربين هاي عکاسي از هم ميشود؟
مهمترين عامل تفاوت اندازه سنسور دوربينهاي ديجيتال است. بطور کلي دوربينهاي عکاسي ديجيتال بر اساس اندازه سنسور به انواع :

 1-  کامپکت

 


2-    نيمه حرفه اي با سنسوري کوچکتر از 36*24 ميليمتر




3-    35 ميليمتري با اندازه سنسور 36*24 معروف به فول فريم




4-    قطع متوسط با اندازه سنسور 48*36 ميليمتر




5-    لارج فرمت که اندازه سنسور بزرگتري نسبت به قطع متوسط دارد.



دوربينهاي کامپکت همان دوربينهاي خانگي است که غالبا خانواده ها براي عکاسي خانوادگي از آن استفاده ميکنند. اين دوربينها را در قيمتهاي کمتر از يک ميليون تومان و در برندهاي Canon,Nikon,Samsung,Kodak ميتوانيد تهييه کنيد. فرق مهم اين نوع دوربينها با ساير انواع در ثابت بودن لنز آنهاست. بطوريکه نميتوان لنزهاي مختلف را بر روي آن بست.
ساير دوربينها مورد استفاده عکاسان حرفه اي قرار ميگيرد.

**راهنماي خريد

سنسورها از واحدهاي نوري اي تشکيل شده که به هر واحد پيکسل گفته ميشود .هر چقدر اندازه سنسور دوربين بزرگتر باشد کيفيت تصوير بهتر خواهد بود. چون اندازه هر پيکسل بزرگتر خواهد بود و توان جمع آوري نور بيشتري خواهد داشت.
پس در هنگام خريد دوربين فقط به عدد بزرگتر مگاپيکسل توجه نکنيد بلکه بايد به اندازه سنسور هم توجه داشت. اندازه سنسور دوربين هاي تلفن همراه خيلي کوچک است. برخي شرکتها با بالا بردن مگاپيکسل دوربين هاي تلفن همراه سعي در جذب مشتري دارند. اما بايد بدانيد که سنسور اين دوربين ها در حد چند ميليمتر بيشتر نيست و بنابراين اندازه هر پيکسل کوچک و کيفيت تصوير آنها به هيچ وجه قابل مقايسه با دوربين هاي ديگر نخواهد بود. /ع

برچسب ها: دوربین ، عکاسی ، دیجیتال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار