مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت:‌ کشتار غیر‌مجاز دام در استان اردبیل به حداقل رسیده است به طوری که با عوامل چنین کشتاری برخورد جدی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ صادق صالحی دیروز در مراسم گرامیداشت روز دامپزشک در اردبیل افزود: در نیمه اول امسال با نظارت و مراقبت جدی دامپزشکی بیش از 143 تن گوشت و مواد گوشتی آلوده کشف و ضبط شده و در این ارتباط 164 نفر متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با رد این ادعا که هورمونی در رشد سریع مرغ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: اصلاً هورمونی در بازار نیست که بخواهیم در صنعت طیور از آن استفاده کنیم.

صالحی با اشاره به اینکه هر سال پایش مواد غذایی باقیمانده و همچنین مواد دارویی انجام می‌شود، افزود: تمام گوشت مرغ، ماهی، گوشت قرمز و حتی تخم‌مرغ نیز از این لحاظ مورد ارزیابی قرار می‌گیرد به طوری که ما سالم‌ترین استان در باقیمانده‌های دارویی و مواد غذایی در کشور هستیم.

وی با اشاره به موفقیت دامپزشکی استان در ممنوعیت کشتار غیر‌مجاز گفت: ما به رغم اینکه با کمبود امکانات و نیرو مواجه هستیم اما با تمام توان سعی کردیم جلوی کشتار غیر‌مجاز را بگیریم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در ادامه همچنین از مهار بیماری تب برفکی به عنوان شایع‌ترین بیماری دام در استان خبر داد و افزود: ما یک موفقیت مطلوب و مناسب را در این خصوص به دست آوردیم./س 

برچسب ها: اردبیل ، کشتار ، غیر ، مجار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.