با توجه به اینکه بیکاری و گرانی خانواده‌ها را به شدت رنج می‌دهد، پدیده دستفروشی حرکتی برای کسب درآمد به شمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، یک استاد جامعه شناس با بیان این مطلب گفت: گرانی‌های افسار گسیخته امروزی زندگی بسیاری از خانوادهها را دچار آسیب کرده است،به طوری که مشاغل کاذب مثل دستفروشی و تکدی‌گری روز به روز بیشتر در جامعه بروز می‌کند و این در حالی است که کودکان و حتی بانوان نیز وارد این معضلات شدهاند.

صبحی افزود: در حال حاضر زنان با تحصیلات عالی و یا متوسط در کنار همسران خود مشغول به کار هستند تا چرخ زندگی‌شان بچرخد، ولی مشاهده زنان دستفروش و تکدی‌گر در شان جامعه ما نیست.

وی با اشاره به اینکه باید نگاه به معضلات اجتماعی، پیشگیرانه باشد، تصریح کرد: در غیر این صورت این نوع مشاغل چهره حیثیتی کشور را مخدوش می‌کند و عدم کنترل مسائل اقتصادی و فشارهای ناشی از آن بر خانوادهها تبلیغات نامطلوب‌تری را برای جامعه و کشور ایجاد خواهد کرد.

وی اظهار کرد: ساماندهی و سازماندهی مشاغل کاذب با شعار دادن راه به جایی نمی‌برد و مسئولان اعم از دولت و شهرداری برای ورود به این پدیده به کارگروهی تخصصی نیازمند هستند.

این فعال اجتماعی با تأکید بر اینکه یکی از علت‌های تولد و رشد مشاغل کاذب در جامعه تورم شدید موجود در کشور است، خاطرنشان کرد: ورود کودکان اعم از پسر و دختر و زنان با بچهای در آغوش به دستفروشی که در اصل نوعی تکدی‌گری محسوب می‌شود بسیار تاثر برانگیز است.

وی خاطرنشان کرد: مشاغل کاذب آسیب‌های گوناگونی را متوجه بنیان خانواده و جامعه می‌کند و مسئولان باید با نگاه عمیق‌تری به این موضوع داشته باشند./س

برچسب ها: دست ، فروشی ، قشر ، ضعیف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.