«سديا» (CEDIA) يک بنياد پيشرو در نصب و معرفي زيباترين انواع سينماي خانگي است که فهرست 10 سينماي خانگي زيبا و پيشرفته را اعلام کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از بازار خبر فهرست زيباترين انواع سينما خانگي هاي لوکس در دنيا که به دست شرکت هاي بزرگ توليد و توسط طراحان زبردست چيده شده اند ، به شرح زير است:

1- طرح اسکاتي Scotty

حضور در اين سينماي خانگي، تجربه يک سفر در فضاست. در کنار مخمصه بزرگ سينما، پيشرفت‌هاي الکترونيکي و 11 صندلي راحت، فضاي داخلي با يک کنترل اي ايي دي و  فقط با فشار دادن يک دکمه از رنگي به رنگ ديگر درمي‌آيد. هنگام وقوع يک مشکل کوچک الکترونيکي يک هشدار دهنده فضاي داخلي به رنگ قرمز تغيير مي‌دهد. فيلم‌هاي اين سينما به صورت سه بعدي نيز قابل پخش است. گروه الکترونيکي «آئوديوادوايزر». (Audio Advisors) اين سينما را طراحي کرده است.

 
2- طرح غار خفاش (Batcave)

گروه الکترونيکي «اليت هوم تيه تر» (Elite Home theater) يکي از خلاقانه‌ترين طرح‌هاي سينماي خانگي را با اقتباس از فيلم «شواليه تاريکي» ارائه کرده است. اين سينما که به صورت يک غار طراحي شده در کنار ارائه نورپردازي ويژه، سيستم حرارتي خاصي را نيز براي محسوس بودن هواي سرد و نمناک داخل غار تعبيه کرد است.


 

3- طرح آرزوها Hoop dreams

اين سينماي خانگي بخشي از خلاقيت گروه طراحي «هوم ترونيک» (Home Tonics) در دالاس آمريکاست. اين سينما به 20 نمايشگر پلاسما و ال سي دي، حمام، و فضاي بازي بيليارد مجهز است و تعبيه تلسکوپهاي کوچک امکان نمايش را براي فرد در هر قسمت از اين فضاي سينما ممکن مي‌سازد.


 

4- طرح هنري (Art's sake)

گروه طراحي نايلز (Nilles) با اقتباس از گالري هنري، اين طرح بديع را ارائه کرده است. فضاي داخلي اين سينما در کنار يک صفحه نمايشگر 4/5 متري پلاسما به مانند يک گالري هنري با آثار زيبايي طراحي شده است. آشپزخانه پنهان و ميز سرو نوشيدني از ديگر جزئيات اين سينماي خانگي است.

 

5- طرح 6 ميليون دلاري

گروه طراحي «کيپ نيس» (Kipnis) در ارائه اين سينماي خانگي از چيزي کم نگذاشته است که مهمترين جزئيات آن نمايشگر سه بعدي 7 متري، فضاي آکوستيک و بالکن دو طبقه شبيه به سالن‌هاي بزرگ اُپرا مي‌باشد.

 

6- ارباب تئاترها (Lord of the theaters)

گروه الکترونيکي (سيلوراسکرين اندساوند) (Silver screen & sound)  با اقتباس از فيلم سه قسمتي «ارباب حلقه‌ها» اين سينماي خانگي را طراحي کرده است. درکنار صفحه بزرگ نمايشگر، صندلي‌هاي راحت و ميز سرو نوشيدني، مي‌توان به مانيتور لمسي بي‌سيم براي انتخاب فيلم و تنظيمات آن اشاره کرد.


 

7- طرح سينماي دهه 20

اين طرح گروه «اليت» به گونه‌اي يادآور فضاي نمايش در سينماهاي دهه 20 ميلادي است که از 12 صندلي با پارچه‌هاي کلاسيک، چراغ‌هاي ديواري و سقفي از جنس مس ساخته شده است. کاغذ ديواري و ستونهاي اين سينما به فضاي کلاسيک آن برتري داده‌اند.

 

8- طرح معدن طلا (Gold mine)

گروه طراحي «اورانت» (Aurant) با بهره‌گيري از معادن طلا قرن 19، اين سينماي خانگي را طراحي کرده است. نور کم مهمترين خصوصيت تداعي فضاي معدن در اين سينماي خانگي است.


 

9- طرح راکين Rokin

استوديوي «آئوديو و ويدئو» (Audio & video) طراحي کلاسيک با اقتباس از دهه 1950 است. در کنار دکور ويژه اين سينما، سيستم صوتي آن با 12 اسپيکر و نورپردازي متفاوت از متمايزترين ويژگي‌هاي اين سينماي خانگي است.


 

10- طرح زيرستارگان شب

همانطور که از نام اين طرح مشخص است، اين سينماي خانگي با اقتباس از طراحي فرانسوي نمايشخانه‌هاي قديمي در فرانسه که معمولاً در فضاي باز و زيرستارگان شب است،‌ ساخته شده است. فرد با قرارگرفتن در اين سينما به گونه‌اي کاملاً در فضاي باز و زيرستارگان قرار مي‌گيرند.


برچسب ها: لوکس ، سینما ، سدیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار