رییس اداره شیلات آبادان از صیادان خواست تا از استفاده از ادوات صید غیر مجاز در آبهای منطقه خودداری كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛'سید صالح هلالات' در گفت و گو با خبرنگاران افزود: استفاده از ادوات غیر مجاز اثرات مخربی بر ذخایر دریایی و آبزیان در گروه های مختلف بر جای خواهد گذاشت و بهره برداری پایدار و دراز مدت از ذخایر آبزی را به مخاطره می اندازد.

وی گفت: فعالیت شناورهای صیادی در فصول ممنوعیت صید یا استفاده از ابزار و ادوات ممنوع وغیراستاندارد، افزایش یافته است این در حالیست كه ممنوعیت های اعمال شده تنها به دلیل حفظ ذخایر و ایجاد توازن میان صید و ذخایر آبی موجود صورت می گیرد.

هلالات همفكری و همكاری و مشاركت صیادان را برای بهره برداری پایدار و دراز مدت از ذخایر آبزی موثر و ضروری دانست.

وی اظهار داشت: قایق های صیادی در تمام طول سال در دریا هستند و زمان های صید و تخم ریزی را رعایت نمی كنند و با توجه به تعداد زیاد این شناورها باید حمایت بیشتری از حراست شیلات شود تا با این متخلفان برخورد لازم صورت گیرد.

سید صالح هلالات فرهنگ سازی و آموزش مستقیم صیادان را مهم ترین عامل برای جلوگیری از صید غیرمجاز و استفاده نكردن ادوات غیر مجاز دانست و افزود: خود صیادان باید از نتایج صید غیرمجاز و خسارات وارد شده به ذخایر و منابع ملی مطلع شوند تا بتوان مانع از صید غیرمجاز به خاطر ناآگاهی آنان شد.

وی مقابله با صیادان غیرمجاز توسط یگان های حفاظتی شیلات را از مهم ترین اقدامات شیلات عنوان كرد وگفت: برای حفاظت از صیادی مجاز برخورد با متخلفین تشدید خواهد شد. /ب

 

برچسب ها: خودداری ، صید ، غیرمجاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.