یک سال از مرگ "استیو جابز" بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت اپل گذشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، جابز را بیشتر مردم در حال معرفی محصولاتی با لوگوی سیبی گاز زده در "مک‌ورلد" به یاد می آورند.
استیو جابز 24 فوریه ی سال 1955 به دنیا آمد زمانی که تازه ترانزیستور اختراع شد بود.

"استیو جابز" نام خانوادگی خود را از خانواده ای گرفت که او را به فرزندی قبول کردند.
"کلارا" مادرخانده استیو تحصیلات دانشگاهی نداشت و "پل" پدرخوانده او فرزند یک کشاورز بود  که حتی دبیرستان را هم تمام نکرده بود. پل جابز مکانیک یک شرکت تولید لیزر و کلارا جابز یک حسابدار بود.
دوران ابتدایی برای استیو خسته‌کننده بود. معلم کلاس چهارم در موفقیت‌های بعدی او نقش زیادی داشت، وی بود که او را با توانایی‌هایش آشنا کرد، جابز از او هنوز به عنوان یک قدیس یاد می‌کند. استعداد جابز باعث شد که کلاس پنجم را به صورت جهشی طی کند و دوره ابتدایی را یک سال زودتر به اتمام برساند.
یکی از علایق جابز در دوره نوجوانی شرکت در سخنرانی‌های شرکت hp بود، در همین جلسات بود که با جوان ۱۸ ساله‌ای آشنا شد، این شخص کسی نبود جز "استیو وزنیاک"، کسی که بعدها بهترین دوست و شریک و همکارش شد. آن دو پس از تحصیلات دبیرستانی به عنوان کارمندان تابستانی، در شرکت Hewlett-Packard استخدام شدند.
در سال ۱۹۷۲، استیو در کالج رید Reed در پورتلند ارگان مشغول به تحصیل شد. اما بعد از فقط یک نیم سال، استیو ترک تحصیل کرد، چون به عرفان شرقی علاقمند شده بود.

در سال ۱۹۹۶، اپل شرکت نکست را به مبلغ ۴۲۹ میلیون دلار خرید. این موضع سبب شد که جابز به اپل برگردد. به زودی جابز رئیس موقتی اپل شد. او در سال ۱۹۹۸ برای بازگشت شرکت به سوددهی تعدادی از پروژه‌ها را متوقف کرد.
نخستین مدل iMac به نام iMac G3 که در سال ۱۹۹۸ عرضه شد.
جالب است بدانید که حقوق سالانه جابز به صورت نمادین در اپل تنها و تنها یک دلار در سال است. نام جابز در کتاب رکوردهای گینس به عنوان مدیری که کمترین عایدی سالانه را دارد ثبت شده است.
مهارت‌های بازاریابی و سخنرانی‌های مهیج ترغیب کننده جابز، ‌در آن واحد هم از جانب عده‌ای تحسین می‌شود و هم از جانب برخی دیگر مورد انتقاد قرار می‌گیرد.
جابز در سال ۲۰۰۷، تلاش بسیاری کرد که ال گور معاون ریاست جمهوری آمریکا در دوره بیل کلینتون را ترغیب به شرکت در انتخابات کند، ولی موفق نشد.

*جابز و پیکسار و والت دیسنی

در سال ۱۹۸۶، جابز شرکت انیمشن پیکسار را از جورج لوکاس به مبلغ ۱۰ میلیون دلار خرید. در همین شرکت انیمیشن‌سازی بود که انیمیشن‌های معروف داستان اسباب بازی، شرکت هیولاها، درجستجوی نمو، شگفت‌انگیزها ، ماشین‌ها و راتاتوی ساخته شد.
در ۲۴ ژانویه سال ۲۰۰۶، اعلام شد که دیسنی، پیکسار را به صورت فروش سهام و به مبلع ۷٫۴ میلیارد دلار خریده است، به این ترتیب جابز یک شبه تبدیل به بزرگ‌ترین سهامدار دیسنی شد. او هم‌اکنون ۷ درصد سهام دیسنی را در اختیار دارد.
در سال ۲۰۰۶، وقتی که ارزش اپل از دل پیشی گرفت، استیو جابز، ایمیلی به همه کارکنان اپل فرستاد که در آن قدرت پیشبینی مایکل دل به تمسخر گرفته شده بود.
اما از سوی دیگر بسیاری از کارکنان اپل ، جابز را مستبد می دانند.
در نیمه سال ۲۰۰۴، جابز اعلام کرد که تومور بدخیم پانکراس (لوزالمعده) دارد. در جولای ۲۰۰۵ جابز تحت عمل جراحی قرار گرفت و به شیمی‌درمانی و رادیوتراپی بعدی هم نیاز پیدا نکرد.
استیو جابز در نهایت بر اثر عوارض ناشی از سرطان لوزالمعده، در تاریخ چهارشنبه ۵ اکتبر ۲۰۱۱ در سن ۵۶ سالگی درگذشت./ي2
برچسب ها: استیو جابز ، اپل ، درگذشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار