کارشناس مسئول برنامه کودکان مرکز بهداشت استان خوزستان، مرحله کودکی را مهمترین و حساس ترین مرحله رشد و شکل گیری شخصیت و هویت انسان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛مژگان فطورچی در نشست خبری به مناسب روز جهانی کودک، اظهار کرد: مرحله کودکی مهمترین و حساس ترین مرحله رشد وشکل گیری شخصیت وهویت انسان است که این مقطع سنی سلامت جسمی، روانی وعقلی انسان را بدنبال دارد.

وی با تاکید براینکه کودکان به عنوان سرمایه های ملی و آینده سازان کشور هستند، افزود:17 مهرماه به عنوان روزجهانی کودک نامگذاری شده و در این راستا امسال همچون سالهای گذشته آئین روز جهانی کودک در قالب برنامه های هفته کودک با مشارکت نهادها وارگانهای متولی برگزار می شود.

فطورچی تصریح کرد: افزایش آگاهی جامعه نسبت به رشد وتکامل کودکان، توجه به فرهنگ غنی ملی وآموزه های دینی درحوزه کودکان، حساس سازی جامعه نسبت به کودکان ونوجوانان با نیازهای ویژه، افزایش آگاهی ونگرش جامعه درخصوص ایمنی کودکان و فرهنگ سازی درجهت افزایش فعالیت بدنی کودکان از اهداف برگزاری روزجهانی کودک است.

وی با اشاره به برنامه‌ های هفته کودکان در استان، گفت: برگزاری کلاسهای آموزشی ویژه خانواده ها، برگزاری همایش علمی با محوریت مسائل کودکان، برگزاری میز غذایی سالم با هدف آشنایی با تغذیه صحیح کودک، ایجاد فضای بازی برای کودکان و اطلاع رسانی به کودکان توسط فوریت های اورژانس خوزستان از مهمترین برنامه های این هفته است.

کارشناس مسئول برنامه کودکان مرکز بهداشت استان خوزستان به نامگذاری ایام هفته کودک اشاره کرد و افزود: شنبه 15 مهر ماه با نام کودک، خانواده و رسانه، یکشنبه 16 مهر ماه با نام کودک، آموزش، مراقبت و سلامت، دوشنبه 17 مهر ماه با نام کودک، بازی و تربیت، سه ‌شنبه 18 مهر ماه با نام کودک و ایمنی، چهارشنبه 19 مهر ماه با نام حقوق کودک، پنج‌شنبه 20 مهر ماه با نام کودک با نیازهای ویژه و جمعه 21 مهر ماه با نام کودک، شهرنشینی ، طبیعت و میراث فرهنگی نامگذاری شده ‌اند./س
برچسب ها: مهمترین ، مرحله ، کودکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.